US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500-1,12 %
NASDAQ-1,90 %
DOW JONES-0,84 %
PX+0,28 %
ČEZ+0,23 %
NVIDIA-2,47 %

Swatch má kvůli výdajům na marketing o 27 % nižší zisk

Švýcarskému výrobci hodinek Swatch Group klesl v loňském roce čistý zisk o 27 % na 1,42 miliardy švýcarských franků. Na hospodaření měly nepříznivé dopady vyšší výdaje na marketing a sponzorství a také rozšíření sítě vlastních obchodů. Firma současně oznámila, že v příštích dvou až třech měsících hodlá představit chytré hodinky.

Redakce IW
Redakce IW
5. 2. 2015 | 17:47
Švýcarsko

Výsledky zaostaly za odhady analytiků, kteří čekali zisk 1,48 miliardy CHF. Hrubé tržby se zvýšily o 4,6 % na 9,22 miliardy CHF. Při konstantních směnných kurzech se zvýšily o 6,1 %. Swatch je největším výrobcem hodinek na světě. Firma je známá hlavně plastovými hodinkami stejného jména, vyrábí však také hodinky značek Omega, Longines nebo Tissot.

Na hospodaření firmy má vliv i růst kurzu franku - jeho zpevnění loni firmě snížilo tržby o 138 milionů franků. Měna prudce roste i v letošním roce, zejména kvůli kroku švýcarské centrální banky, která v polovině ledna zrušila limit pro růst kurzu franku k euru. Od té doby frank posílil k euru asi o 20 procent, což snižuje hodnotou tržeb v zemích eurozóny při přepočtu na domácí měnu. Frank zpevňuje i k dolaru, což má dopady na tržby v USA a v dalších dolarových oblastech, například v Hongkongu.

Swatch musí vyrábět většinu hodinek ve Švýcarsku, aby si udržel značku "vyrobeno ve Švýcarsku". Na posílení franku firma odpověděla zvýšením cen v Evropě.

Firma ve čtvrtek také potvrdila, že v příštích dvou až třech měsících se chystá představit nové chytré hodinky, s jakými už přišel například americký Apple. Žádné bližší podrobnosti k tomu ale firma neposkytla. Podle ekonomického listu The Wall Street Journal by chytré hodinky od Swatch mohly mimo jiné umožňovat mobilní platby v supermarketech. Fungovat by měly s operačními systémy Android a Windows.

Zdroj: ČTK

ŠvýcarskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio