US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500-0,99 %
NASDAQ-1,57 %
DOW JONES-0,23 %
PX+0,53 %
ČEZ+0,16 %
NVIDIA-2,08 %

GfK: Důvěra německých spotřebitelů stoupla nejvýše za 13 let

Nálada německých spotřebitelů se dále zlepšuje a v lednu vystoupila na nejlepší úroveň za více než 13 let. Přispívají k tomu mimo jiné nízké ceny ropy, díky kterým zůstává spotřebitelům v peněženkách více peněz na další utrácení. Ukázal to čtvrteční index důvěry, který sestavuje výzkumná společnost GfK.

Index důvěry stoupl o 0,4 bodu na 9,7 bodu, což byl nejvyšší údaj od října 2001. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali růst indexu pouze na 9,5 bodu.

Soukromá spotřeba překonala vývoz a stala se hlavním pohonem ekonomického růstu Německa. Očekává se, že by mohla podporovat ekonomiku i nadále, protože odborový svaz IG Metall se dohodl na zvýšení mezd pro 3,7 milionu zaměstnanců v kovoprůmyslu o 3,4 %.

Podle GfK spotřebitelé nereagovali na napětí mezi západními zeměmi a Ruskem kvůli Ukrajině, ani na napětí kvůli záchrannému programu pro Řecko. "(Spotřebitelé) jsou stále více optimističtí," uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. "Kolaps cen energií zvyšuje kupní sílu domácností a poskytuje prostor pro nákup dalších věcí," dodal.

Zdroj: ČTK

NěmeckoSpotřebitelská důvěra
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akcie jako vztahy: Proč ne/chodit se všemi najednou a jak dát kopačky těm nejlepším

Akcie jako vztahy: Proč ne/chodit se všemi najednou a jak dát kopačky těm nejlepším

27. 10.-Andrej Rády
Investiční strategie