Příjmy z reklamy pomohly Googlu k nečekaně lepšímu zisku

Vyšší příjmy z reklamy pomohly americké internetové společnosti Google zvýšit zisk ve druhém čtvrtletí. Čistý zisk dosáhl 3,93 miliardy dolarů, což je o 17 % více než ve stejném období před rokem. Za posledních šest kvartálů je to poprvé, kdy čtvrtletní zisk překonal odhady, napsala agentura Reuters.
Po očištění o jednorázové položky vydělal Google ve druhém čtvrtletí 6,99 dolaru na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali výsledek 6,70 USD na akcii. Celkový příjem společnosti stoupl o 11 % na 17,73 miliardy dolarů.
Příjmy z reklamy se za tři měsíce do konce června zvýšily o 11 % na 16,02 miliardy USD. Průměrná cena za kliknutí na on-line reklamu sice klesla o 11 %, celkový počet kliknutí na reklamy, z nichž má společnost příjem, ale vzrostl o 18 %.
Pokud jde o příjmy z reklamy, ocitl se Google v poslední době pod tlakem. Souvisí to s využíváním jeho internetových služeb na chytrých telefonech a počítačových tabletech, kde jsou ceny za inzerci obvykle nižší. Firma se ale o své příjmy dokázala v menší míře dělit se svými obchodními partnery, což pozitivně ovlivnilo čistý zisk.
Zdroj: ČTK