Zisk vydavatele The New York Times vzrostl o 78 %

Čistý zisk vydavatelství The New York Times Company ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 78,5 % na 16,4 milionu dolarů. Dopomohlo k tomu snížení nákladů a zvýšené příjmy z digitální reklamy, sdělil ve čtvrtek vydavatel předního amerického deníku.
Výnosy společnosti naopak o 1,5 % klesly a dosáhly na 383 milionů dolarů. Odrazil se v tom pokračující propad tiskové reklamy o 13 %. Příjmy z digitální reklamy naopak o 14 % vzrostly a činily na 48,3 milionu USD. Na celkovém objemu výnosů z reklamy se podílely asi třetinou. Celkové reklamní příjmy se snížily meziročně o 5,5 %.
Příjmy z prodeje tištěných a digitálních produktů mírně stouply, zejména díky čtrnáctiprocentnímu nárůstu výnosů z předplatného na digitální verzi listu. Firma snížila náklady o pět procent na 345 milionů USD.
Vydavatelství tisku musejí pod tlakem snižování příjmů z tiskové reklamy snižovat náklady a zaměřovat se na posilování digitální nabídky. Inzerenti stále více přecházejí na digitální platformy, protože čtenáři zpravodajství chodí čím dál víc na chytré telefony a tablety, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK