US MARKETOtevírá za: 39 h 26 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Největší světová reklamní skupina WPP zvýšila v prvním pololetí zisk o polovinu

Největší světová reklamní skupina WPP v prvním pololetí zvýšila čistý zisk zhruba o polovinu na 601 milionů liber. Výsledky podpořil silný růst v Severní Americe a Británii. Firma ve středu také vyjádřila optimismus ohledně reklamního trhu v Číně, a to navzdory zpomalování růstu čínské ekonomiky a výkyvům na tamních akciových trzích.

Generální ředitel Martin Sorrell uvedl, že podnikatelské aktivity WPP v Číně byly ve druhém čtvrtletí slabší ve srovnání s prvním kvartálem. Předpověděl však, že ve druhé polovině roku se situace zlepší. Upozornil zároveň, že hospodářský růst v Číně je zásadním faktorem pro budoucnost podniku.

WPP, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy & Mather, působí ve 111 zemích světa a zaměstnává téměř 180 tisíc lidí. Čína je přitom jejím třetím největším trhem.

Firma o pozici největší reklamní skupiny světa mohla přijít kvůli plánované fúzi konkurentů Omnicom Group a Publicis Groupe. Ti se ale plánované spojení loni v květnu rozhodli odvolat a jako důvod uvedli, že by ho nedokázali dokončit v rozumném časovém horizontu.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieReklama a marketingVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika