US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Největší světová reklamní skupina WPP zvýšila v prvním pololetí zisk o polovinu

Největší světová reklamní skupina WPP v prvním pololetí zvýšila čistý zisk zhruba o polovinu na 601 milionů liber. Výsledky podpořil silný růst v Severní Americe a Británii. Firma ve středu také vyjádřila optimismus ohledně reklamního trhu v Číně, a to navzdory zpomalování růstu čínské ekonomiky a výkyvům na tamních akciových trzích.

Generální ředitel Martin Sorrell uvedl, že podnikatelské aktivity WPP v Číně byly ve druhém čtvrtletí slabší ve srovnání s prvním kvartálem. Předpověděl však, že ve druhé polovině roku se situace zlepší. Upozornil zároveň, že hospodářský růst v Číně je zásadním faktorem pro budoucnost podniku.

WPP, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy & Mather, působí ve 111 zemích světa a zaměstnává téměř 180 tisíc lidí. Čína je přitom jejím třetím největším trhem.

Firma o pozici největší reklamní skupiny světa mohla přijít kvůli plánované fúzi konkurentů Omnicom Group a Publicis Groupe. Ti se ale plánované spojení loni v květnu rozhodli odvolat a jako důvod uvedli, že by ho nedokázali dokončit v rozumném časovém horizontu.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieReklama a marketingVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie