US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Důvěra spotřebitelů v Německu na novém maximu za téměř šest let

Nálada mezi německými spotřebiteli vzrostla sedmý měsíc za sebou a je na novém maximu od září 2007. Zlepšování spotřebitelské důvěry, které vede k růstu jejich výdajů, těží ze silného trhu práce a výrazného zvyšování mezd. Uvedl to dnes výzkumný institut GfK.

Index, který předpovídá spotřebitelskou náladu pro příští měsíc, vzrostl na 6,8 bodu z červnové úrovně 6,5 bodu a ve srovnání s 5,8 bodu před rokem. Ekonomové podle agentury Reuters čekali, že index zůstane beze změny. Kladná hodnota ukazatele signalizuje meziroční růst soukromé spotřeby.

Německo se v prvním čtvrtletí těsně vyhnulo recesi a jeho ekonomika mírně vzrostla, téměř výhradně díky výdajům spotřebitelů. Spotřebitelé by mohli být motorem ekonomického růstu i nadále díky dohodám o vysokém růstu mezd v průmyslových odvětvích.

Němečtí zaměstnanci si v letošním roce zajistili nárůst mezd v průměru o 6,6 %. To při nízké inflaci zvyšuje kupní sílu v době, kdy mizivé úroky v bankách nemotivují lidi k úsporám.

Index podnikatelského klimatu institutu Ifo v Německu v červnu vzrostl na 105,9 bodu z květnových 105,7 bodu v souladu s odhady

Index podnikatelského klimatu institutu Ifo v Německu v červnu vzrostl na 105,9 bodu z květnových 105,7 bodu v souladu s odhady

Zdroj: ČTK

NěmeckoSpotřebitelská důvěra
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie