Eva Samková získala zlatou olympijskou medaili ve snowboardcrossu, vyhrála všechny své jízdy. Jak může prvenství zhodnotit?

Samková se stala pátou individuální olympijskou vítězkou na zimních hrách v české historii. Před ní se totéž podařilo skokanovi na lyžích Jiřímu Raškovi, akrobatickému skokanovi Aleši Valentovi, běžkyni na lyžích Kateřině Neumannové a rychlobruslařce Martině Sáblíkové. Krasobruslař Ondrej Nepela byl Slovák, s ním by společná česká a československá historie dnes zažila již šesté zlato.

Zlatá medaile obsahuje 6 gramů zlata nejvyšší kvality a 525 gramů stříbra vysoké kvality. Při současných cenách cena kovů tvořících zlatou medaili dosahuje zhruba 850 korun za gram zlata a 13,80 Kč za gram stříbra. "Na váhu" tak zlatá medaile stojí asi 12 350 korun. Symbolická hodnota medaile je, když ne nevyčíslitelná (vzpomeňme na kajakáře Lukáše Pollerta), tak jistě mnohonásobně vyšší. Význam úspěchu z hlediska sponzorů je odhadem několik set tisíc až několik milionů korun. Snowboardcross si udělal skvělou reklamu, Eva Samková byla suverénní. Gratulujeme.

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková má podle odborníků všechny předpoklady, aby svůj úspěch marketingově využila a stala se tváří některých obchodních značek. "Je pohledná, mladá, dravá, nebojí se vybočit, a má svůj styl," řekl ČTK mediální odborník Daniel Köppl. Dvacetiletá Samková má tak podle něj všechny atributy potřebné pro marketingový úspěch.

Upozornil na její příkladný přístup k médiím. "Je jednou z mála, co to zvládá," podotkl. Hlavní její výhodou je podle něj to, že není tuctová. Připomněl v této souvislosti knírek, který si maluje před jízdou. "Pro některé značky to je poklad," poznamenal Köppl.

Důležité nyní bude hlavně to, aby Samková vedle udržení sportovní výkonnosti byla nadále konzistentní ve svém vystupování. Bude prý atraktivní zejména pro značky, které chtějí být neformální.

Za marketingovým úspěchem sportovců podle mediálních expertů vedle sportovního výsledku bývá například obliba konkrétní disciplíny či schopný manažerský tým. V minulosti se podařilo prosadit i jedincům, kteří neskončili na místech nejvyšších, ale dokázali zaujmout svým příběhem. "Obecně platí, že komerčně může využít sportovec svého úspěchu za několika předpokladů. Předně musí mít to štěstí a být úspěšný v disciplíně, která má dobrý komerční potenciál," uvedl prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. Příkladem jsou podle něj právě moderní sporty, jejichž hvězdami jsou prakticky všechny špičky akrobatického lyžování, které jsou i na zimní olympiádě v Soči.

V českém prostředí se v této disciplíně v minulosti podařilo zazářit akrobatickému lyžaři Aleši Valentovi, který sportovní marketing podle mnohých ovládl dokonale.

Přestat sledovat
Přestat sledovat
Olympijské hry
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
2. 3. 2021 17:01
VE STŘEDU OD 10 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů (se Stanislavem Viktorinem)
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
1. 3. 2021 12:21
Úspěšný byznys vs. narůstající nejistota: Myslete na nemyslitelné!
Byznys a podnikání
Přestat sledovat
Koronavirus
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
27. 2. 2021 20:31
Vladimír Vávra (WOOD & Company): Na americkém trhu probíhá spíše rotace, k hlubší korekci nevidím…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat