Goodyear má kvůli dražším surovinám a slabší poptávce nižší zisk

Americkému výrobci pneumatik Goodyear Tire & Rubber klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o více než polovinu na 75 milionů USD, loni činil srovnatelný zisk 166 milionů USD. Důvodem poklesu byly vyšší náklady na suroviny a slabší poptávka, uvedla ve středu firma. Výsledky však překonaly očekávání analytiků, zejména díky poptávce po dražších a větších pneumatikách.
Očištěný zisk na akcii činil 50 centů. Analytici podle agentury Reuters čekali zisk 46 centů na akcii.
Tržby se zvýšily o 3,5 procenta na 3,83 miliardy USD. Prodej na americkém kontinentu, který je pro Goodyear největším trhem, se kvůli poklesu prodeje pneumatik snížil o 1,5 procenta na 1,93 miliardy USD. V Evropě, na Blízkém východě a v Africe ale o 7,3 procenta vzrostl a činil 1,33 miliardy USD, částečně díky silnějšímu euru.
Goodyear loni zvýšil ceny pneumatik, aby vykompenzoval nárůst nákladů na suroviny. Podobně reagovala i konkurenční společnost Michelin, která v únoru oznámila, že bude muset ceny zvýšit znovu.
Goodyear ponechal beze změny celoroční výhled provozního zisku pro tři hlavní divize, činit by měl 1,8 miliardy až 1,9 miliardy USD.
Zdroj: ČTK
Aktuality
