US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,23 %
NASDAQ+1,86 %
DOW JONES+0,71 %
PX-0,05 %
ČEZ-0,62 %
NVIDIA+2,45 %

Hubená modelka v reklamě může být pro tržby firmy hotová katastrofa

Zapomeňte na superštíhlé modelky propagující vaši značku, radí módním firmám autoři nové studie z Warwick Business School. Špatné pocity většiny žen z hubených modelek totiž mohou ohrozit vaše tržby.

Autoři studie předložili respondentkám množství různých reklam. Některé zobrazovaly atraktivní modelku na protější straně, než byl zobrazen produkt, jiné ji zobrazovaly vedle produktu, v ostatních reklamách nebyla atraktivní modelka vůbec.

U žen, které zhlédly reklamu s modelkou na opačné straně, a byly tak vystaveny idealizovanému obrazu štíhlosti jen mírně, zaznamenali psychologové nejlepší odezvu. Závěrem zkoumání je, že způsob, jakým byla modelka k propagaci produktu využita, byl zásadní pro vyvolání pozitivních, nebo naopak negativních pocitů u dotazovaných žen.

Dejte tu modelku na druhou stranu!

"Modelka ve vedlejší roli" vedla u žen podle psychologů k podvědomému procesu sociálního porovnávání (a následně k negativnímu sebeklamu), ale vstřícnějšímu postoji ke značce.

Naopak, když firma ženám hubené modelky příliš vnucovala, proces sociálního porovnávání u nich proběhl vědomě a nastartoval u frustrované ženy defenzivní strategii pro povzbuzení sebehodnocení. Ženy vlnu negativních hodnocení vztáhly od modelu k produktu, což vedlo k neúspěchu celé reklamní kampaně.

Přesto podle autorů studie štíhlé modelky ještě do starého železa nepatří. Kontrakty s hubenými slečnami ještě nerozvazujte, protože pokud je v propagaci svých produktů využijete decentně, pomohou vám naopak k úspěchu.

Zdroj: Telegraph

Reklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh