Prodej aut v Německu loni poprvé od 2010 klesl pod tři miliony

Pokles prodeje osobních aut v Německu se v loňském roce dále zrychlil. V zemi bylo loni registrováno 2,95 milionu aut, tedy o 4,2 % méně než v roce 2012. Prodej aut tak poprvé od roku 2010 klesl pod tři miliony. Vyplývá to z údajů, které v pátek zveřejnil spolkový úřad pro motorová vozidla KBA. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě.
V roce 2012 se prodej aut v zemi snížil o 2,9 procenta. Vývoj v Německu odráží problémy v celé Evropě, kde je poptávka po autech nejnižší za téměř dvě desetiletí.
V samotném prosinci se však prodej zvýšil, a to o 5,4 % na 215 320 vozů. Oživil tak z listopadového propadu o dvě procenta.
Německo je domovem předních automobilek, jako Volkswagen, Daimler a BMW. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, si loni udržel pozici jedničky na trhu s podílem 21,8 %, i když jeho prodej byl nižší o 4,6 %. Prodej Škody v Německu stoupl o 8,7 procenta a Seatu, který patří také do skupiny Volkswagen, o 22,4 %.
Pokles prodeje zaznamenaly všechny tři německé značky luxusních aut - BMW, Mercedes-Benz a Audi. Mírně rostl prodej Porsche. Počet registrací vozů Jaguar vzrostl o 30,1 % a Land Rover o 11,8 %.
Vysoký propad o zhruba pětinu zaznamenaly Citroën, Chevrolet a Peugeot. Ze zahraničních značek mírně vzrostl prodej jihokorejských Hyundai a Kia, prodej Mazdy byl vyšší o desetinu.
KBA v prohlášení dodala, že z celkového počtu nově registrovaných vozů bylo 50,9 % s benzinovým motorem a 47,5 % s naftovým. Podíl vozů s alternativním pohonem stoupl na 1,6 %. Počet registrací vozů s elektrickým motorem se zdvojnásobil na 6 051. Nejoblíbenější barvou zůstává červená a šedá, roste podíl bílých vozů. Podíl červených vozů byl 28,3 % a šedých 27,7 %.
Prodej osobních aut se loni snížil i ve Francii, a to o 5,7 %. naopak ve Španělsku díky vládním subvencím trh oživil a prodej zde vzrostl o 3,3 %. V roce 2012 se ale španělský trh propadl o 13,4 %.
Zdroj: ČTK
Aktuality
