Škodě Auto loni klesl zisk o 4,5 % na 15,4 miliardy korun

Firma loni investovala, takže jí klesl zisk. Dosáhla ale významného růstu tržeb.

Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 % na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o 4 % na 262,6 miliardy korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což znamená meziroční nárůst o 6,8 %.

"Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme svoji modelovou paletu a dále posílili pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy Kč," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Automobilka loni zvýšila investice o 46,5 % na 832 milionů eur. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady. Počet zaměstnanců Škody bez agenturních pracovníků loni klesl o 0,6 % na 26 404 lidí.

Škoda Auto očekává v prvním pololetí meziroční pokles prodeje. Důvodem je zavádění výroby nových modelů, zejména třetí generace Octavie, i propad evropského automobilového trhu. Za celý letošní rok chce mít ale vyšší prodeje než loni.

Snížení prodejů potvrdily první dva měsíce, kdy odbyt klesl o 7,4 %. "Očekáváme, že i druhé čtvrtletí bude proti loňskému slabší, ale prodej bude vyšší než v prvním čtvrtletí," uvedl Vahland.

První polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia. Prodává se už jako liftback, v dubnu přibude Combi a dále model s pohonem 4x4 a sportovní varianta RS. Škoda také chystá novou karosářskou variantu loňské novinky Rapid pod označením Spaceback. Celkem Škoda plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Vedle verzí Octavie a Rapidu to bude ještě modernizovaný Yeti a Superb. V příštím roce přijde nová Fabia a později také velký terénní vůz.

"Na mezinárodních trzích je poptávka po větším SUV. Vidíme objem kolem 150 tisíc vyráběných vozů ročně, stejně jako u menšího Yeti," uvedl Vahland. Za největší potenciální trhy označil Čínu, Rusko a střední a západní Evropu.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
26. 1. 2021 17:00
VE STŘEDU V 10 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů
Akciové tipy
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
25. 1. 2021 9:55
Expertní tržní výhled: MONETA (již) zajímavá na prodej a nebezpečí obchodování na páku
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…