Zisk nápojové firmy Campari loni stoupl o 7,9 procenta

Italské nápojové skupině Campari stoupl v loňském roce očištěný provozní zisk o 7,9 procenta na 380,5 milionu eur. Tržby se zvýšily o 5,2 procenta na 1,82 miliardy eur. K růstu přispěla vysoká poptávka po značkových nápojích firmy, včetně oranžového likéru Aperol a stejnojmenného hořkého nápoje. Uvedla to společnost v úterním prohlášení.
Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů byl růst ještě vyšší, tržby se zvýšily o 6,3 procenta a zisk o 8,7 procenta. Firma uvedla, že navrhne za loňský rok zvýšit dividendu o 11 procent.
Největší podíl na tržbách, 43,7 procenta, měl americký kontinent, kde tržby stouply o 9,3 procenta. V severní, střední a východní Evropě, která má na tržbách zhruba pětinový podíl, se tržby zvýšily o pět procent. V jižní Evropě, na Blízkém východě a v Africe tržby vzrostly jen o 0,7 procenta a v oblasti Asie a Tichomoří o 0,8 procenta.
Campari je šestou největší nápojovou skupinou na světě. Působí ve 190 zemích světa a má 18 závodů. Firma s téměř 160letou historií vlastní kromě hořkého červeného aperitivu stejného jména i další značky, jako vodku Skyy, aperitivy Aperol a Cinzano, anýzový likér Ouzo či whisky Old Smuggler a Wild Turkey.
Zdroj: ČTK
Aktuality
