Poznejte trendy, které ve světové ekonomice pociťují velké americké společnosti

Výsledková sezóna ve Spojených státech se přiblížila ke své polovině. Většina firem překonává odhady, analytiky však mnohdy více zajímají výhledy firem. Co o dalším výhledu ekonomiky naznačily firemní komentáře?
Alcoa
Nedostatek vody omezí průmyslovou expanzi Číny směrem na západ.
McDonald's
Evropa není mrtvá, naopak - v prvním čtvrtletí byly výsledky na zdejších trzích velice uspokojivé. Tržby vzrostly o 5 %, provozní zisk o 4 % (o 8 % podle loňských kurzů měn). Dařilo se v Británii, Rusku, Francii i Německu. Ekonomické problémy a drsné únorové počasí navíc ovlivnily čísla směrem dolů.
JPMorgan Chase
S dopady nemovitostní krize se vyrovnáme do dvou let, realitní trh v USA je blízko dna, když ne přímo na něm.
Louis Vuitton
Globální trh s extra luxusním zbožím je zdravý. Nejrychlejší růst vidíme v USA a v Asii, slušný pokrok je vidět navzdory krizi i v Evropě.
Yum! Brands
Čínská střední třída se do deseti let rozroste na 600 milionů lidí. Očekáváme i proto zásadní růst tržeb a budeme investovat do rozvoje našich značek v zemi.
Microsoft
Firmy znovu investují do IT. Obnovují hardware, což vedlo k zajímavému růstu prodejů osobních počítačů. Zhruba 40 % firemních počítačů pracuje s operačním systémem Windows 7 a sledujeme stále příliv nových licencí díky upgradům z Windows XP.
CSX
Poptávka po elektřině poroste a nízké ceny zemního plynu v USA jsou neudržitelné.
Verizon
Éra pevných linek definitivně skončila. Lidé se nenávratně přiklánějí k bezdrátovým technologiím a telefonování přes internet.
American Express
Kvalita půjček, tedy spolehlivost splácení dluhů na kartách, je nejlepší v historii společnosti. Lidé si znovu půjčují, útraty prostřednictvím karet AmEx vzrostly v prvním kvartálu o 12 % v USA i v zahraničí.
IBM
Evropské trhy nelze brát jako jeden celek. V Británii náš byznys vzrostl již desátým kvartálem v řadě, a to o 10 %. Ve Španělsku jsme posílili již šesté čtvrtletí za sebou, v Německu druhé. Stále se ovšem nedaří ve Francii a Itálii. Celkově ovšem hodnotíme Evropu jako stabilní pro náš byznys.
Philip Morris International
Asie kouří jako nikdy dříve, čemuž napomáhají levnější značky. Více než 12% růst prodejů v Asii byl podporován především trhy v Indonésii, Japonsku, Jižní Koreji, Thajsku a na Filipínách.
Zdroj: Business Insider