Výsledky The New York Times ve 2Q: Upravený zisk na akcii 0,17 USD (odhad: 0,15 USD), tržby 436,3 milionu USD (odhad: 439,5 milionu USD)

AKTUALIZOVÁNO. Americké vydavatelství The New York Times ve druhém čtvrtletí zvýšilo čistý zisk téměř o sedm procent na 25,2 milionu dolarů. Svižným tempem rostl i počet předplatitelů digitálních služeb, tržby ale zaostaly za očekáváním. Firma navíc upozornila, že na zbytek roku počítá s poklesem příjmů z digitální reklamy, což poslalo její akcie prudce dolů.
Celkové příjmy se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšily ze 414,6 milionu na 436,3 milionu dolarů, zatímco analytici v průměru očekávali 438,7 milionu dolarů. Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek dosáhl 17 centů, analytici jej ale v průzkumu agentury Reuters odhadovali na 15 centů.
Vydavatelství klesly v posledním čtvrtletí příjmy z tištěné reklamy o osm procent, zatímco ty z reklamy na webu o 14 % vzrostly. Společnost ale v druhém pololetí očekává pokles zisku z digitální reklamy, který by neměl přesáhnout deset procent.
Společnost uvedla, že jí od dubna do června přibylo 197 000 předplatitelů digitálních služeb, teď jich dohromady má 3,78 milionu. Tento typ abonentů je pro firmu klíčový, protože stále více firem investuje spíše do reklamy v digitálním než v tištěném vydání.
Akcie The New York Times během dne odepisovaly až kolem 15 %, den ale nakonec uzavřely slabší o 12,17 %.
Zdroj: Bloomberg, ČTK