Německý řetězec Aldi v Británii vytvoří 4 000 pracovních míst

Německý potravinový řetězec Aldi v Británii příští rok vytvoří 4 000 pracovních míst a otevře dalších 100 poboček. Firma to uvedla ve svém pondělním sdělení s tím, že v příštích dvou letech do rozvoje investuje 1,3 miliardy liber, nejvíce za dobu své přítomnosti na britském trhu. V expanzi pokračuje díky rostoucímu zájmu Britů o nákupy v diskontních řetězcích.
Aldi do Británie přišel před 30 lety, má 8% podíl na trhu a aktuálně v zemi provozuje zhruba 900 prodejen. Podle dlouhodobého plánu jich do roku 2025 hodlá mít 1 200. Letos společnost vytvořila už 3 000 pracovních pozic.
V loňském roce, tedy před vypuknutím pandemie, tržby firmy stouply o 8,3 % na 12,3 miliardy liber. Dařilo se jí tak výrazně lépe, než celému britskému trhu s potravinami, který se zvětšil jen o procento. Provozní zisk pak meziročně stoupl o 49 % na 291,2 milionů liber.
Koronavirová nákaza ale mění nákupní zvyklosti Britů, kteří se stále častěji rozhodují pro nákupy na síti. Diskontní řetězce však v přechodu na on-line nákupy zaostávají, píše zpravodajský server BBC. Britská odnož Aldi se krok s dobou snaží udržet alespoň nabídkou služby click and collect, kdy si zákazník zboží vybere na internetu, prodejna mu jej připraví a on si je pouze vyzvedne. Tu ale zatím nabízí jen v některých pobočkách.
Podle údajů za poslední tři měsíce do 6. září se nový přístup vyplácí. Tržby v uvedeném období vzrostly o deset procent. Poprvé ale zaostaly za celým trhem.
Podle spotřebitelského analytika Frasera McKevitta ze společnosti Kantar také diskontní řetězce jako celek doplácejí na to, že zákazníci nově jezdí nakupovat méně často, ale udělají větší nákup. Menší prodejny, jaké mívá právě Aldi, tak hůře drží krok s obřími nákupními středisky, řekl analytik serveru BBC.
Zdroj: ČTK
Aktuality
