US MARKETOtevírá za: 15 h 52 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Čínský boom elektrických aut se stále více zaměřuje na hybridy

Hybridní vozidla se v Číně ukazují jako populárnější než čistě bateriové, přestože spotřebitelé stále opouštějí auta s výhradně spalovacími motory, ukazují celoroční data. Lídr trhu BYD uvedl, že více než polovina z 4,3 milionu osobních vozů, které prodal v roce 2024, byla hybridních. Trend se tak otočil ve srovnání s rokem 2023. 

Hybridní vozidla v Číně prokazují rostoucí popularitu oproti čistě bateriovým, přestože spotřebitelé stále upouštějí od aut s výhradně spalovacími motory, jak ukazují celoroční data. Tržní lídr BYD ve středu oznámil, že v roce 2024 prodal přibližně 4,3 milionu osobních vozů. Téměř 2,5 milionu těchto vozidel bylo hybridních, což znamená obrat ve srovnání s rokem 2023, kdy BYD prodal o něco méně hybridních aut než čistě bateriových.

Tesla, která prodává pouze bateriová auta, by měla v Číně za druhý po sobě jdoucí rok dosáhnout prodeje více než 600 000 vozidel, uvádí výpočty CNBC na základě dat od Čínské asociace pro osobní automobily. Automobilka Elona Muska zveřejní údaje za rok 2024 ve čtvrtek ráno v USA. "Stále vidíme růst na čínském trhu v oblasti bateriových elektrických vozidel, ale ten se jakoby zpomalil," uvedl Joe McCabe, prezident a generální ředitel AutoForecast Solutions. Předpovídá, že i v roce 2031 bude poptávka po vozidlech na bázi spalovacích motorů, včetně hybridních, stále existovat.

Bezprostředně za Teslou následuje automobilka Li Auto, která loni oznámila rekordní dodávky 500 508 vozidel. Společnost ve středu uvedla, že většina jejích aut má nádrž na palivo pro prodloužení dojezdu baterie. Společnost Stellantis, čínský partner Leapmotor, který prodává jak bateriová, tak hybridní vozidla, dodal v roce 2024 téměř 300 000 aut a plánuje dosáhnout 500 000 dodaných kusů v příštím roce. Čínské startupy zaměřené na elektrická auta, které dosud nabízely pouze čistě bateriová vozidla, se ve statistikách ročních dodávek umístily níže. Zeekr prodal 222 123 bateriových vozidel, Nio 221 970 a Xpeng 190 068 vozidel.

Celoroční výsledky pro Nio a Xpeng zahrnují čísla jejich nižších cenových značek, které začaly dodávat v druhé polovině roku 2024. Xpeng v listopadu odhalil svůj hybridní systém pro rozšíření dojezdu, zatímco Zeekr v srpnu oznámil plány na uvedení prvního hybridního vozu v roce 2025.

V loňském roce čelily značky zaměřené na elektrická auta tvrdé konkurenci, kdy v březnu uvedla svůj elektrický sedan SU7 také společnost Xiaomi. Do konce prosince Xiaomi uvedl, že již dodal více než 135 000 těchto vozidel a cílí na 300 000 dodávek v roce 2025. Zeekr si stanovil cíl 320 000 dodávek na rok 2025 poté, co mírně minul svůj cíl 230 000 aut v roce 2024.

Čínská snaha o rozvoj vlastních elektrických vozidel dosáhla v červenci bodu zlomu, kdy podíl prodaných nových energetických vozidel poprvé přesáhl polovinu všech prodaných osobních aut v tomto měsíci, uvádí data Čínské asociace pro osobní automobily. Nová energetická vozidla zahrnují jak čistě bateriové, tak hybridní vozy. Tento trend pokračoval až do listopadu, kdy podíl dosáhl 52,3 %.

Zdroj: CNBC

ČínaElektromobilita
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa