Akcionáři WOOD SPAC One odsouhlasili spojení s Footshopem, ten tak vstoupí na pražskou burzu

Akcionáři společnosti WOOD SPAC One odsouhlasili výběr cílové společnosti. Pro spojení s firmou Footshop bylo na valné hromadě 78,2 % hlasů. Akcionáři WOOD SPAC One tak udělili formální souhlas k dokončení a vypořádání transakce, prostřednictvím které získají 45% podíl ve Footshopu. Transakce by měla být realizována do konce června. Akcie Footshopu by se pak měly v průběhu léta po fúzi společností stát veřejně obchodovanými na pražské burze.
Úpis akcií společnosti WOOD SPAC One probíhal loni mezi 10. únorem a 29. dubnem. Do prázdné schránky SPAC vložilo přes 400 investorů 540 milionů korun. Vybraná cílová společnost Footshop byla investorům a veřejnosti představena 13. dubna. Pro účely transakce je k dispozici částka 445 milionů korun.
"Investoři se dočkali předvýběru cílové společnosti už v polovině stanovené lhůty a jsme rádi, že jsme se jim s firmou Footshop trefili do vkusu. Jde o zavedenou, ale přitom stále mladou a dynamickou společnost, která dokáže oslovit širokou skupinu především mladých lidí. Ti si ke značce vytvářejí vztah, rostou s ní a v budoucnu se z nich mohou stát podporující investoři. Věříme, že Footshop dokáže kapitál získaný akvizicí se SPAC dobře zúročit," uvedl Oliver Polyák, manažer oddělení investičního bankovnictví WOOD & Company, který je zároveň členem představenstva WOOD SPAC One.
"Potvrzení od investorů si velmi vážím. S výběrem nevěsty svého prvního SPAC jsme si dali velkou práci, a proto věřím, že Footshop naplní svůj investiční potenciál a všichni účastníci transakce budou spokojeni," dodal výkonný ředitel WOOD & Company Vladimír Jaroš.
Footshop je evropský maloobchodní prodejce prémiové streetwearové obuvi a oblečení, který byl založený v roce 2012 Petrem Hajdučkem. Společnost prodává produkty on-line především v Evropě, její e-shop je ale dostupný celosvětově. Tržby společnosti za rok 2022 přesáhly miliardu korun, přičemž 70 % z nich tvoří tržby mimo Českou republiku. Footshop zároveň provozuje tři prémiové kamenné obchody, a to v Praze, Budapešti a Bukurešti.
Podle údajů v prezentaci pro investory WOOD SPAC One loni společnost Footshop dosáhla tržeb 1,06 miliardy korun a upraveného provozního zisku EBITDA 21 milionů korun. Pro rok 2023 Footshop čeká růst tržeb o 11-17 % na 1,18-1,24 miliardy korun a růst upraveného provozního zisku EBITDA o 145-185 % na 52-60 milionů korun.
Díky zaměření na streetwearovou komunitu se společnost Footshop stala partnerem světových značek, jako jsou Adidas, Nike, Converse či Vans, pro distribuci jejich prémiových řad obuvi i oblečení. Některé řady produktů prodává jako jediná v regionu. V některých zemích včetně České republiky je v segmentu prémiové streetwearové obuvi a oblečení jedničkou na trhu.
V roce 2021 Footshop koupil svého hlavního konkurenta v České republice, společnost Queens, pod jejíž značkou nadále provozuje e-shop. Stávajícími podílníky Footshopu jsou Peter Hajduček (zakladatel a výkonný ředitel), Marcel Vargaeštók (angel investor), český venture kapitálový fond Kaya a česko-slovenská investiční platforma pro přímé investice do růstových společností Crowdberry.
Zdroj: WOOD SPAC One