US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Opelu se loni po 15 letech podařilo zvýšit podíl v Evropě

Německé automobilce Adam Opel, která patří americkému koncernu General Motors, se loni podařilo po 15 letech zvýšit podíl na evropském trhu. Celkem podíl Opelu a jeho britské sesterské značky Vauxhall v Evropě podle předběžných údajů vzrostl na 5,61 % z 5,59 %. Automobilka uvedla, že ke zvýšení podílu jí pomohl hlavně prodej nového městského vozu ADAM.

Redakce IW
Redakce IW
6. 1. 2014 | 20:31
Auta

Opel měl v posledních letech problémy s prodejem hlavně kvůli nedostatku nových modelů. Ve snaze oživit prodej v Evropě, kde zákazníci kvůli krizi nakupují hlavně menší auta levná na provoz, automobilka před rokem přišla s malým modelem ADAM. Zájem o nový model překonal očekávání. Jen v Německu bylo loni zaregistrováno 21 000 vozů ADAM. Kompaktního SUV Mokka se podle agentury Reuters prodalo asi 20 000.

Příznivá zpráva od Opelu přichází v době, kdy je prodej aut v Evropě nejnižší za dvě desetiletí. V posledních měsících sice prodej oživuje, očekává se však, že za celý loňský rok se prodej aut již šestým rokem za sebou snížil.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik loni oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur a chce představit 23 nových modelů. Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD.

Zdroj: ČTK

Auta
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh