Netflix, Yelp nebo Fitbit ve finančním a investičním poradenství

Tak jako se vyvíjejí finanční trhy, vyvíjí se i práce finančních a investičních poradců. Nejde ale jen o evoluci trhů, mění se také chování klientů. V jejich branži by se tak měly prosazovat mimo jiné následující čtyři trendy.
Netflixace
O peníze se stále častěji v rodinách starají také ženy a řady spotřebitelů se rozšiřují nejen o mileniály, ale i o zástupce generace X. Technologie již nejsou výsadou jen mladších ročníků, používají je všichni. Lidé si rychle zvykli na personalizaci služeb a očekávají ji také ve světě financí. Servis nechtějí zadarmo, současně ovšem věří, že i kvalitní služby mohou být cenově dostupné. A ideálně by měly fungovat na základě předplatného.
Fitbitizace
Dalším trendem s předobrazem ve světě technologií by mělo být sledování plnění finančních cílů v reálném čase. Dlouhé investiční horizonty se totiž začnou rozkládat na kratší časové úseky, které budou reflektovat důležité životní milníky a s nimi spojené finanční potřeby. Mobilní aplikace budou lidem podobně jako fitness náramky hlásit, jak daleko na cestě k cíli jsou, v čem jsou oproti ostatním napřed, případně pozadu.
Googlizace
Finanční a investiční poradenství bude v blízké budoucnosti doplňováno o další služby, například o koučink, zdravotní poradenství, daňové služby nebo poradenství v oblasti bydlení. Lidé již nechtějí ztrácet čas obíháním několika poskytovatelů služeb, vše chtějí takzvaně pod jednou střechou. Počet poradců se v budoucnu možná s růstem nároků na jejich kvalifikaci sníží, pole jejich působnosti se ale výrazně rozšíří.
Yelpizace
Stále více spotřebitelů se na trhu neorientuje podle parametrů služeb a produktů, ale (téměř) výhradně podle zkušeností ostatních. Tento trend by měl být vidět také v oblasti finančního a investičního poradenství. Pro klienty bude primární transparentnost a možnost srovnávat jednotlivé nabídky, podobně jako je tomu při vybírání restaurace na recenzním serveru.
Zdroj: Evidence Based Advisors
Aktuality
