US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Reklamní firma Dentsu chce kvůli práci z domova prodat své sídlo

Japonská reklamní skupina Dentsu Group chce za 300 miliard jenů (asi 62 miliard Kč) prodat svého sídlo. Kvůli práci z domova v důsledku pandemie totiž nepotřebuje tolik kancelářských prostor. Informovala o tom ve středu agentura Kjódó. Firma sídlí v budově, která má 48 pater a pokud ji prodá za uvedenou cenu, půjde o nejdražší budovu, jaká se kdy v Japonsku prodala.

Redakce IW
Redakce IW
20. 1. 2021 | 16:11
Japonsko

Dentsu ve svém sídle zaměstnává zhruba 9 000 lidí, z nichž většina teď pracuje na dálku. Do kanceláře podle zdrojů dochází jen kolem 20 procent zaměstnanců. Zájem o budovu, která byla dokončena v roce 2002, má několik kandidátů.

Japonská vláda tento měsíc už podruhé od začátku pandemie vyhlásila v Tokiu a třech přilehlých prefekturách nouzový stav. Později omezení rozšířila i na některé další prefektury. Podle údajů americké Univerzity Johnse Hopkinse bylo v Japonsku zjištěno více než 343 000 případů nemoci covid-19. Přes 4 700 lidí tam s touto nemocí zemřelo.

Společnost Dentsu uvedla, že prodej sídla je součástí revize jejích podnikatelských aktivit. Konečné rozhodnutí ale zatím neučinila. Dentsu hodlá prodat část majetku a zvýšit objem hotovosti, aby se lépe vyrovnala s dopady pandemie a výpadkem tržeb. Podle zdrojů také plánuje ve svém sídle snížit celkovou kancelářskou plochu, stěhovat se nehodlá. Od nového majitele by si pak jen pronajala některá poschodí.

Rekord za prodej budovy v Tokiu zatím drží stavba Pacific Century Place Marunouchi, která má 32 pater. Kancelářská budova se nachází v centrální části Tokia a v roce 2006 ji od firmy z Hongkongu koupil přibližně za 200 miliard jenů jeden realitní fond.

Zdroj: ČTK

JaponskoKoronavirusNemovitostiReklama a marketing
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio