4 oblasti, ve kterých umělá inteligence zřejmě nikdy neuspěje

Umělá inteligence proniká do stále více oblastí lidské činnosti. Jsou ale i místa, kde se jí moc nedaří a dařit asi nikdy nebude.
Marketing: Dospělý Američan tráví konzumací mediálního obsahu průměrně 12 hodin denně. Schopnost přimět diváky nebo čtenáře k akci je proto klíčová. Nejjednodušším způsobem, jak získat jejich pozornost, je prezentovat jim informace prostřednictvím originálního a poutavého příběhu. A k tomu je potřeba kreativita, kterou umělá inteligence nemá.
Vzdělávání: Počítače zásadním způsobem zlepšily přístup k informacím a vzdělání. Samotný přístup ke zdrojům vědění ale nestačí. Informace je nutné ve škole dávat do souvislostí, vysvětlovat je. A to dokáží jen lidé.
Emoce: Ačkoli se umělá inteligence snaží s emocemi pracovat, zmínit lze třeba zařízení Alexa od Amazonu, je a nadále bude limitovaná v porozumění emocím, zejména uvědomíme-li si, že i zde jde hlavně o kontext a čtení mezi řádky.
Kontext: Jednou z největších slabin umělé inteligence je dlouhodobě vnímání a reflektování kontextu. Počítačový program sice lze naučit pracovat s klíčovými slovy, nelze jej ovšem naučit "chápat nevyslovené".
Zdroj: Harvard Business Review