Dvě firmy, které Apple nenechá zemřít, a jedna, kterou právě zabil

S Googlem to v poslední době nevypadá vůbec dobře, soudní spor se společností Oracle sice vyhrál, ale dlouhodobý výhled není nic moc. Nedávná světová konference Applu v San Francisku mnohé ve skepticismu vůči Googlu jen utvrdila.
Google se bude ještě nějakou dobu hřát na výsluní, ale ne dlouho. Firma, obzvláště technologická, nemůže fungovat jen proto, že dělá věci "docela dobře". Mohli byste se po neúspěšné obhajobě vítězství šampionátu radovat z druhého místa? Ne.
Odmítnutí Google Maps aneb poslední hřebíček do rakve Googlu
Ve stínu Applu působí Google hloupě a retardovaně. A to není jen kvůli nedávnému gestu, ve kterém Apple oznámil, že se zbavuje Google Maps. Tato nálada již přetrvává delší dobu.
Google bude zkrátka stále jen vyhledávačem, jehož byznys je postavený na reklamách, které většina lidí považuje za spam. Nic víc. Kdyby Google nebyl zaneprázdněn nesmyslnými projekty, které ani negenerují zisk, ani nevylepšují konkurenční pozici, možná by využil své akvizice Zagatu k ukončení experimentů typu Yelp a Open Table.
Apple dokáže s naprosto chladnou hlavou protřídit různé nabídky a rozhodnout se, co udělá sám, a co naopak outsourcuje od "obyčejných smrtelníků".
Dominance Androidu v oblasti smartphonů není ničím, co by Applu mělo dělat vrásky na čele. Kdyby Apple rozdával svůj operační systém tak, jako to dělá Google, "dominoval" by také. Apple by si jistě mohl koupit Yelp, Open Table, Zagat nebo Instagram, ale proč by to dělal? Googlu nic jiného nezbývá.
Když se Applu zamane, vytvoří si vlastní platformu. A pokud to nebude zapotřebí, zadá to Yelpu nebo Open Tablu na bázi partnerství. Která společnost se zdravým rozumem by odmítla takovou nabídku?
Apple vedl mobilní revoluci a některé společnosti (jako třeba Pandora) mu jsou dnes vděčné, že z jejich byznysu udělal to, čím je. Dluží Applu doslova své životy. Yelp s Open Tablem mezi ně patří také.
Apple inovuje, Google mrhá časem
Naproti tomu Google tyranizuje společnosti jako Demand Media, jejichž inženýři musejí plýtvat drahocenným časem na nesmyslné úkoly k vylepšení vyhledávání. Co s nepotřebnými Google+ výsledky? Dokud nepřijdete na složitý způsob, jak zdokonaleného vyhledávání využít (vtipné filtry a podobně), v hledání pomocí Googlu nespatříte oproti Yahoo! nebo Bing žádnou výhodu.
Multimiliardový reklamní kolos sice vydělá v 30 sekundách více než většina z nás, ale otázkou je, jak dlouho ještě jeho sláva potrvá. Soudě podle závěrů sanfranciské konference Applu jsou jeho dny již sečteny.
Zdroj: thestreet.com