Tuhle firmu byste na vítěze koronavirové krize asi netipovali. Chyba!

Gumové dřeváky Crocs se během koronavirové krize staly (ještě větším) hitem. Kombinace pohodlí a snadného dezinfikování se ukázala jako ta nejlepší možná v době, kdy lidé pracují z domova a bojí se pandemie.
Na začátku pandemie byl nedostatek roušek a dezinfekcí. Firmy podnikající v této oblasti proto měly opravdové žně. Podobný úspěch zaznamenal také Netflix, který zabavil miliony lidí v domácí izolaci. Mezi vítěze koronavirové krize patří i řada dalších společností, biotechnologických počínaje a odvětvím IT konče.
V rámci pandemie se dařilo i některým společnostem, do kterých bychom to na jejím začátku nejspíše neřekli. Patří mezi ně také firma Crocs, která vyrábí ikonické gumové pantofle ("kroksy"). Tuto společnost lze zařadit do oděvního a obuvního odvětví, které jako celek má za sebou těžké časy. Nicméně Crocs je výjimka. Ukazuje totiž, že si lidé v rámci pandemie chtějí udělat pohodlí a s estetikou si hlavu dvakrát nelámou.
Crocs očekává růst tržeb za rok 2020 o 12 % na 1,38 miliardy USD. Pro letošní rok pak vyhlíží růst prodejů o 20-25 %. Investoři si toho již všimli, mohli jsme proto na burze sledovat růst ceny akcií Crocs z 33 USD až na 75 USD během pouhých šesti měsíců.
Pohodlí v kombinaci se snadným dezinfikováním povzbudilo prodeje pantoflí Crocs především u mladších zákazníků. Značce kromě pandemie pomohlo i spojení se zpěvákem Justinem Bieberem a řetězcem rychlého občerstvení KFC. Úspěšným reklamním kanálem se stala sociální síť TikTok.
Zdroj: BH Securities