US MARKETZavírá za: 2 h 54 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META-0,92 %
TSLA+4,72 %
AAPL+0,53 %

Kofole ČeskoSlovensko v prvních třech čtvrtletích roku vzrostly tržby o 30,4 % na 8,63 miliardy Kč

Nápojářské skupině Kofola ČeskoSlovensko v prvních třech čtvrtletích letošního roku meziročně vzrostly tržby o 30,4 % na 8,63 miliardy korun. Provozní zisk před odpisy (EBITDA) společnosti stoupl o 41,1 % na 1,60 miliardy korun. Dařilo se všem pilířům skupiny včetně nově začleněných pivovarů.

V září se Kofola potýkala s následky ničivé povodně, která nejvíce zasáhla v Krnově na Bruntálsku výrobní závod firmy a skladový a logistický areál dceřiné společnosti Santa-Trans. "Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů Česka a Slovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy, všechny linky už opět běží," uvedl generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš.

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářské výsledky za 1-3Q2024

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářské výsledky za 1-3Q2024

K navýšení tržeb podle něj nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, v kterých Kofola v Česku a na Slovensku přesáhla hranici 800 milionů korun, a dosáhla tak nejvyšších tržeb v historii. Desetiprocentní růst držely jak maloobchod, tak segment hotelů, restaurací a dalších gastronomických provozů.

"Stejným tempem rostla i tradiční Kofola, která v letní sezóně naplno těžila z nového strategického nastavení, úspěšného redesignu a zatím nejsilnější festivalové sezóny," uvedl Buryš. V jadranském regionu vzrostly skupině prodeje na všech trzích: ve Slovinsku o 9 %, v Chorvatsku o 18 % a exportní trhy posílily o 14 %.

Kofola ČeskoSlovensko - tržby za 3Q2024 a 1-3Q2024 podle regionů

Kofola ČeskoSlovensko - tržby za 3Q2024 a 1-3Q2024 podle regionů

Nově začleněné Pivovary CZ také řešily následky povodní v Hanušovicích na Šumpersku a v Litovli na Olomoucku, zejména díky lepším tržbám ale rovněž zaznamenaly nárůst EBITDA.

"Dařilo se jak domácím prodejům, tak exportu, který tvoří zhruba třetinu tržeb. Lepší výsledek byl dán zejména vyšším prodaným objemem, který pokrýval rostoucí náklady, zejména na energie. Naopak úspory jsme realizovali zvláště ve struktuře marketingových nákladů v souvislosti s přípravou nové strategie pro rozvoj značek," uvedl generální ředitel Pivovarů CZ Group René Musila.

Finanční ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Martin Pisklák uvedl, že výhled EBITDA za celou skupinu se stabilizoval na horní hranici avizovaného rozpětí, tedy 1,8 miliardy korun. "Skutečnost, že i přes povodňové komplikace máme za sebou úspěšnou sezónu, nám pomohla k tomu, že jsme mohli na konci října rozhodnout o výplatě zálohy na dividendu ve výši 7,50 Kč na akcii," uvedl Pisklák.

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářský výsledky za 3Q2024

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářský výsledky za 3Q2024

"Kofola vykázala silné třetí čtvrtletí především díky růstu tržeb a marží v jadranském regionu, ale i Česko a Slovensko a pivovary byly dobré. Segment Fresh and herbs byl z hlediska marží pod našimi odhady. Na hlavním česko-slovenském trhu je patrný přesun od HoReCa k maloobchodu, což omezuje růst marží navzdory klesajícím materiálovým nákladům. Společnost zejména díky klesajícím materiálovým nákladům zvýšila výhled upraveného výsledku EBITDA na rok 2024, zatímco výhled tržeb ponechala beze změny. To je důvod k určité ostražitosti, protože spotřebitel v Česku a na Slovensku nemusí být tak silný, jak se zdá. Rovněž prezentovaný 3% růst prodaného objemu v říjnu není vzhledem k příspěvku z akvizice pivovarů nijak povzbudivý. Pozitivní ale je, že skupina vykázala jasně vyšší než původně (před akvizicí) očekávaný příspěvek pivovarnického byznysu při silných maržích. Celkově společnost v třetím čtvrtletí splnila to, co slíbila, a výhled se podle dřívějších slibů zvyšuje díky nižším vstupním nákladům," napsal analytik z České spořitelny Petr Bártek.

"Díky dobrým výsledkům za prvních devět měsíců roku se otevírá cesta k možnosti zvýšit celoroční dividendu, výsledky hodnotíme pozitivně," doplnil analytik z J&T Banky William George Kubik.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.

Letos Kofola dokončila koupi většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, která produkuje piva značek Holba, Zubr a Litovel, a podílu 49 % ve firmě Mixa Vending, jež se zaměřuje na provozování nápojových a jídelních automatů.

Kofola má téměř 2 800 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

Akcie ČRKofola ČeskoSlovenskoPivoPotravinyVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa