Čtvrtletní zisk firmy Nike vzrostl, společnosti pomáhá internetový prodej

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike ve druhém finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 12 % na 1,3 miliardy dolarů. Oznámila to v pátek firma, která v době pandemie nemoci covid-19 těží z prudkého růstu internetového prodeje.
Celkové tržby společnosti Nike ve druhém finančním čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu, vzrostly o devět procent na 11,2 miliardy dolarů. Tržby ze samotného internetového prodeje se zvýšily o 84 %.
Výsledky tak výrazně překonaly očekávání analytiků, což vedlo k více než čtyřprocentnímu nárůstu ceny akcií Nike. Od začátku roku již hodnota těchto akcií stoupla o více než třetinu.
Analytička Jessica Ramirezová ze společnosti Jane Hali & Associates podle agentury Reuters uvedla, že firmě Nike se vyplácejí její investice do internetového prodeje. "Webová stránka Nike se rychle aktualizuje a snadno se v ní orientuje, její aplikace je intuitivní," upozornila. Dodala, že sběr údajů o zákaznících pomáhá firmě zaměřit se na správnou skupinu spotřebitelů.
Zdroj: ČTK