US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Britští prodejci oblečení odmítají přebírat vrácené zboží z EU

Mnozí britští prodejci oblečení odmítají přebírat zboží, které jim vracejí zákazníci z Evropské unie. Po brexitu se výrazně zvýšily náklady na dopravu, takže je pro ně nakonec levnější a jednodušší zboží buď odepsat, "nebo případně rovnou spálit". S odkazem na šéfa britské módní a textilní asociace Adama Mansella o tom na svém webu píše zpravodajská stanice BBC.

Zákazníci z EU posílají podle společnosti Statista zpět až třetinu zboží zakoupeného v Británii. Firmy v takovém případě musejí vyplnit celní formuláře a zaplatit dovozní clo.

Nepříjemného překvapení se od 1. ledna dočkali i sami evropští klienti. Někteří dostali k objednávce zboží z Británie zároveň fakturu od celního úřadu. A podobně jsou na tom Britové, kteří touží po zboží z Evropské unie.

Jednou nich se stala i 26letá Londýňanka Ellie Huddlestonová, která nejen že na zboží kvůli celním průtahům čekala o dva týdny déle, ale měla za kabát v ceně 200 liber zaplatit kurýrní službě UPS ještě dalších 82 liber a přepravci DPD za blůzy v ceně 180 liber dalších 58 liber. Přepravní společnosti poplatky vybírají na nařízení britské vlády, před 1. lednem se ještě zboží z EU doručovalo bez nich.

"Nevěděla jsem ani, kdy zásilky přijdou, a tak jsem je obě poslala zpátky a poplatky nezaplatila. V dohledné době už si z Evropy nic neobjednám," citovala Huddlestonovou BBC.

Celní poplatky hradí zákazník, ne prodejce. Ten tak často ani neví, jak vysoký bude poplatek, který zaplatí jeho britský zákazník. Prodejci v Británii i v EU se novým pravidlům teprve učí přizpůsobovat, píše BBC.

Zdroj: ČTK

Evropská ekonomikaMóda a designSpojené královstvíSpotřebitelé
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh