WSJ: BuzzFeed se chystá na burzu, využije k tomu specialisty na akvizice

Americká mediální společnost BuzzFeed se chystá na burzu a využije k tomu specialisty na akvizice. Tvrdí to zdroje ekonomického listu The Wall Street Journal (WSJ). BuzzFeed chce podle nich využít situace v odvětví a převzít některé další podobně zaměřené firmy. Doufá přitom, že jako větší podnik bude schopen lépe konkurovat na reklamním trhu s giganty, jako je Amazon, Google a Facebook.
Zakladatel a šéf podniku Jonah Peretti by dohodu mohl oznámit už tento týden. BuzzFeed podle zdrojů vstoupí na burzu prostřednictvím společnosti 890 5th Avenue Partners, kterou založil investor Adam Rothstein a který název podniku odvodil od superhrdinů Avengers z produkce studií Marvel. Firma se specializuje na akvizice a patří mezi podniky souhrnně označované jako SPAC. V posledních měsících takových společností přibývá svižným tempem.
Dohoda o sloučení obou firem by zajistila kapitál na další akvizice, včetně společnosti Complex Networks, což je digitální vydavatel se specializací na levnější oblečení, hudbu a popkulturu. BuzzFeed usiluje o větší vliv, aby mohl lépe konkurovat ostatním hráčům na trhu a zajistit si více peněz určených na reklamu.
SPAC, z anglických slov Special Purpose Acquisition Companies, je prázdná firma založená jen pro účely akvizice. Vydá nejprve akcie v rámci primární veřejné nabídky (IPO), vstoupí na burzu a pak hledá vhodný cíl k převzetí. Investoři, kteří si akcie SPAC koupí, nevědí, jaký podnik firma nakonec převezme.
Plán udělat z BuzzFeed veřejně obchodovaný podnik znamená pro sedmačtyřicetiletého zakladatele tohoto webu zvrat. Peretti býval učitelem se zálibou v senzačních výstupech, které se rychle šířily po internetu. Později se z něho stal podnikatel v digitálních médiích. Peretti v roce 2005 pomohl Arianně Huffingtonové založit server HuffPost a v následujícím roce začal v malé kanceláři v newyorské čtvrti Chinatown pracovat na projektu BuzzFeed.
BuzzFeed na sebe jako start-up, tedy začínající podnik, upozornil zejména v roce 2015. Zajistil si investici v objemu 200 milionů dolarů od mediální společnosti NBCUniversal ze skupiny Comcast, což start-up tehdy ohodnotilo zhruba na 1,5 miliardy dolarů. BuzzFeed získané peníze využil na investice do filmu, televize a zpravodajství. Šéfové v tradičních médiích, jako je NBCUniversal, Discovery a Time Warner se potýkali s poklesem sledovanosti a doufali, že investice do digitálních médií jim pomohou situaci zlepšit.
Největší mediální podniky se ale od té doby začaly prostřednictvím streamovacích služeb zaměřovat na mladší diváky. Discovery, NBCUniversal a ViacomCBS na rozvoj těchto služeb hodně vsadily a místo investic do nových médií upřednostnily růst počtu předplatitelů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
