Evropské akcie ve středu posílily, dařilo se hlavně technologickým titulům
Obchodování na západoevropských akciových trzích v polovině týdne skončilo v zelených číslech, nejlépe dopadly technologické tituly. Hospodářské výsledky zveřejnily ve středu Danone, Heineken nebo ASML Holding. Investoři věnovali nadále pozornost dění na Ukrajině a také nové ekonomické predikci Mezinárodního měnového fondu.
Panevropský index STOXX Europe 600 stoupl o 0,84 % na 460,10 bodu, britský FTSE 100 se zvýšil o 0,37 % na 7 629,22 bodu, německý DAX uzavřel se ziskem 1,47 % na 14 362,03 bodu a francouzský CAC 40 zpevnil o 1,38 % na 6 624,91 bodu.
V indexu STOXX Europe 600 výrazně zpevnily akcie společností CRH (+5,84 %), Danone (+5,76 %) nebo ASML Holding (+5,31 %). Nedařilo se naopak cenným papírům firem CD Projekt (-8,31 %), Rio Tinto (-4,75 %) či Ubisoft Entertainment (-4,20 %).
Hlavní středeční události na evropských trzích
- Výrobní ceny v Německu se v březnu meziročně zvýšily o rekordních 30,9 %. Ve středu to oznámil spolkový statistický úřad. Upozornil zároveň, že březnová data už odrážejí první dopady války na Ukrajině. Za růstem výrobních cen stály především ceny energií, které se meziročně zvýšily o 83,8 procenta.
- Meziroční růst cen výrobců v ČR zrychlil také v březnu. V zemědělství se ceny zvýšily o 27,2 % po únorovém růstu o 22,9 %. V průmyslu zrychlil růst na 24,7 % z 21,3 % a ve stavebnictví na 10,4 % z 9,9 %. Ceny tržních služeb pro podniky byly v březnu meziročně vyšší o 4,9 procenta, zatímco v únoru o 4,3 %. Vyplývá to z revidovaných údajů, které ve středu zveřejnil Český statistický úřad.
- Eurozóna: Obchodní bilance v únoru skončila schodkem 7,6 miliardy eur (odhad: -17,3 miliardy eur, leden: -27,3 miliardy eur).
- Eurozóna: Průmyslová výroba v únoru meziročně stoupla o 2 % (odhad: +1,5 %, leden: -1,5 %), meziměsíčně přidala 0,7 % (v souladu s odhady, leden: -0,7 %).
- Vlády by měly daňově podpořit ty nejzranitelnější, kterých se kvůli válce na Ukrajině nejvíce dotkne růst cen energií a potravin a kteří čelí narůstající potravinové nejistotě. Ve své nejnovější zprávě o fiskálním vývoji to ve středu uvedl Mezinárodní měnový fond.
Výsledková sezóna
- Nizozemský pivovar Heineken zvýšil v prvním čtvrtletí objem prodaného piva meziročně o 5,2 %. Firma těžila především ze znovuotevírání barů v Evropě. Druhý největší výrobce piva na světě ve svém sdělení navzdory nejistotě kolem dopadů války na Ukrajině nezměnil výhled na celý rok.
Zdroj: CNBC
Aktuality
