US MARKETOtevírá za: 15 h 5 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Kofole v prvním čtvrtletí vzrostly tržby o 30,3 % na 1,51 miliardy Kč, za celý rok stále čeká zisk EBITDA 1,08 až 1,20 miliardy Kč

Nápojářské skupině Kofola ČeskoSlovensko v letošním prvním čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 30,3 % na 1,51 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA jí stoupl o 22,7 % na 111,8 milionu korun. Skupině pomohlo ukončení koronavirových omezení a otevření trhů. Na rovině čistého zisku/ztráty skupina za první tři měsíce roku, které jsou z hlediska sezónnosti nejslabší a na celoroční čísla nemají velký vliv, vykázala záporný výsledek 105,6 milionu korun po loňské ztrátě 106,1 milionu korun.

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že skupina vstoupila do letošního roku s odhodláním maximálně využít otevření trhu a zrušení dlouhodobých omezení. Prodeje byly od začátku roku velmi dobré, zlepšovaly se a březen byl v Česku a na Slovensku pro Kofolu dokonce nejlepší v historii. Tržby dosahují a ve vybraných segmentech i překračují předcovidové prodeje z roku 2019.

"Obchodní úspěch byl z druhé strany ovlivněn výrazným růstem nákladů. Ten zvládáme kompenzovat finanční disciplínou i nezbytným zdražením," uvedl Samaras. Válečný konflikt na Ukrajině podle něj z pohledu hospodaření vysílá vzkaz, že společnost musí být nadále obezřetná na výdajové straně a musí mít do budoucna zajištěn dostatek surovin pro výrobu.

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářské výsledky za 1Q2022, zdroj: Kofola

Kofola ČeskoSlovensko - hospodářské výsledky za 1Q2022, zdroj: Kofola

Na meziročním růstu tržeb se podílely všechny části skupiny. "Za pozitivním startem letošního roku navíc není jen opět otevřený trh. Podílí se na něm také uvedení celé řady novinek, které jako vždy sledují aktuální trendy na trhu nebo podporují dlouhodobou strategii firmy," uvedl finanční ředitel skupiny Martin Pisklák. Hrubá marže společnosti se v úvodním čtvrtletí roku zvýšila meziročně o 4,1 procentního bodu na 39,6 %.

Jedním z trendů, které jsou v segmentu slazených nápojů výrazné, je podle Kofoly snižování obsahu cukru. Na to skupina reagovala dvěma novinkami - snížením obsahu cukru v ochucených kofolách řady MéněVíce a novou verzí Royal Crown Coly No Sugar, která je zcela bez cukru.

Kofola ČeskoSlovensko - vybrané ukazatele za 1Q2022, zdroj: Kofola

Kofola ČeskoSlovensko - vybrané ukazatele za 1Q2022, zdroj: Kofola

"Náš výhled na rok 2022 zůstává nezměněný: provozní zisk EBITDA v rozmezí 1,08 a 1,20 miliardy korun, dvouciferný růst tržeb a zadluženost kolem trojnásobku EBITDA," uvedl Pisklák. Firma také uvedla, že tržby za duben a květen vzrostly meziročně o 39 %, respektive o 30 %.

"Kofola oznámila tržby víceméně v souladu s odhady se silným růstem díky silnému postcovidovému oživení v HoReCa segmentu a UGO, zatímco retail na českém a slovenském trhu a především adriatický region byly slabší. Oznámený růst tržeb za duben a květen byl velmi silný, pravděpodobně díky růstu cen. Pozitivním překvapením byla rovněž vysoká hrubá marže. Rychle rostoucí ceny energií na druhé straně pravděpodobně povedou k horším maržím v dalších kvartálech," napsali analytici z České spořitelny.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska či chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř 2 000 zaměstnanců.

Zdroj: ČTK, Kofola ČeskoSlovensko

Akcie ČRKofola ČeskoSlovenskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika