Netflix zavádí ve 12 zemích levnější předplatné s reklamou

Americká internetová televize Netflix zavádí od 3. listopadu levnější předplatné s reklamou. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česká republika ale mezi nimi zatím není. Netflix to uvedl ve čtvrtečním sdělení.
Model předplatného spolufinancovaný reklamou bude spuštěn v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Koreji, Mexiku, Španělsku, Británii a ve Spojených státech. Nový model nemá žádný vliv na původní předplatné. "Základní předplatné s reklamou doplňuje stávající základní, standardní a prémiové předplatné bez reklam," uvedl manažer Netflixu Greg Peters.
Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund a budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut reklamy.
Z licenčních důvodů nebude v rámci tohoto předplatného k dispozici omezený počet filmů a seriálů, uvedl Netflix. Předplatné s reklamou také neumožňuje stahování. Předplatné lze kdykoli změnit nebo zrušit.
Například v Německu stojí základní předplatné 7,99 eura měsíčně, předplatné s reklamou firma nabízí za 4,99 eura.
Netflix reaguje na rostoucí počet konkurentů na streamovacím trhu v čase, kdy zákazníci už nechtějí za internetové televize tolik utrácet. Ostatní streamovací služby včetně Hulu, Disney+ a HBO Max už levnější předplatné podporované reklamami mají nebo jej brzy nabídnou.
Manažeři Netflixu se roky stavěli proti zavedení reklam. Změnu názoru ohlásili v dubnu, když firma šokovala akciové trhy oznámením, že v prvním čtvrtletí ztratila předplatitele, a předpověděla, že o další ještě přijde.
Zdroj: ČTK