Tržby Unileveru v třetím čtvrtletí díky rekordnímu růstu cen stouply o 17,8 %

Výrobce spotřebního zboží Unilever v třetím čtvrtletí vzhledem k růstu nákladů zvýšil ceny o rekordních 12,5 %. Tržby firmy tak navzdory poklesu objemu prodeje vzrostly a firma zlepšila odhad růstu svých tržeb za celý letošní rok.
Tržby ve třetím čtvrtletí stouply o 17,8 % na 15,8 miliardy eur. Po očištění o vliv změn směnných kurzů a nových akvizic a prodejů se zvýšily o 10,6 %. Objem prodeje se snížil o 1,6 %.
Stejně jako jiným firmám v odvětví spotřebního zboží i firmě Unilever klesly od začátku války na Ukrajině marže, protože rostou náklady na energie a důležité přísady. Firma se proto rozhodla prudce zvýšit ceny.
Za celý letošní rok Unilever očekává růst očištěných tržeb o více než osm procent. Doposud čekala zvýšení o 4,5 až 6,5 %.
Unilever vlastní více než 400 značek. Patří mezi ně zmrzliny Algida, Magnum, Carte d'Or či Míša, prací prášek Persil, čisticí prostředky Savo, Domestos a Cif, kosmetika Axe a Rexona či značky potravin Hellmann's a Knorr.
Zdroj: ČTK