Kofola investovala přes 80 milionů korun do svého závodu Korunní na Karlovarsku

Společnost Kofola investuje do své minerální vody Korunní. Letos uvedla do provozu novou výrobní linku ve Stráži nad Ohří. Proměnou prošly i plastové lahve, do kterých se voda stáčí. Celková investice dosáhla více než 80 milionů korun, informovala firma v tiskové zprávě.
Minerálku Korunní získala Kofola do portfolia na jaře roku 2020. "Kvalitní česká minerálka nám v portfoliu chyběla. Naším cílem je výrobní závod i značku dlouhodobě rozvíjet a posilovat její postavení na českém i slovenském trhu. A jako s každou naší značkou, i s Korunní chceme jít naproti aktuálním trendům v udržitelnosti," okomentoval investici generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko Daniel Buryš.
Proto zavádí Kofola energeticky úsporné technologie i do závodu ve Stráži nad Ohří. "Výroba ve Stráži nad Ohří díky tomu nyní probíhá v jednom chráněném okruhu, kde je lahev vyrobena, naplněna i uzavřena. Efektivněji pracujeme se změnou formátů a ušetříme také při sanitacích. Snížily se energetické nároky, a i tím šetříme životní prostředí," popsal Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly.
Proměnou prošly lahve minerální vody Korunní i uzávěr. "U lahví jsme udělali tři změny. Zvýraznili jsme vzhled etiket, sjednotili barvu lahví a uzávěrů a snížili množství použitého plastu," uvedl Teichmann. "Odlehčením lahve ušetříme více než 200 tun plastu ročně, k dalším desítkám tun přispělo i zmenšení uzávěru lahve. Šlo o těžké rozhodnutí, protože ikonická korunka ke Korunní dlouhá léta patřila. V následujících letech však budeme čelit výzvě Evropské unie v podobě neoddělitelného uzávěru od lahve, takže změna by byla stejně dříve či později nevyhnutelná," dodal Teichmann. Tradiční korunka nezmizela úplně, roli stále hraje v otisku na lahvi a na etiketě Korunní.
Kofola patří mezi významné výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě. "V Krnově máme paskalizační linku, na které můžeme díky vysokému tlaku ošetřovat šťávy UGO, aniž by se z nich ztratily cenné vitamíny. V Mnichově Hradišti využíváme technologie hotfill, díky níž můžeme sirupy vyrábět bez konzervantů. Stejně tak ochucené vody Rajec plníme v Rajecké Lesné v uzavřeném sterilním okruhu, na takzvané aseptické lince," doplnil Buryš.
Skupina Kofola má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává přes 2000 lidí. Do produktového portfolia v Česku a na Slovensku patří tradiční kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální vody Kláštorná Kalcia, Korunní a Ondrášovka, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje například Royal Crown Colu. Nejnovějšími přírůstky do nápojového portfolia na československém trhu jsou řemeslné cidery F. H. Prager a prémiová limonáda Targa Florio ze sicilských citrusů. Je také výhradním distributorem značky Evian pro Českou a Slovenskou republiku i léčebné vody Vincentka.
Do skupiny Kofola patří i síť UGO nebo společnost Espresso s výrobky Café Reserva nebo čaji Dilmah. Na trh uvedla Kofola i novou vlastní značku italské kávy Trepallini.
Zdroj: ČTK
Aktuality
