PepsiCo vykázala za druhé čtvrtletí vyšší tržby, zlepšila i celoroční výhled

Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo v druhém čtvrtletí zvýšil tržby o 10,4 % na 22,32 miliardy dolarů. Díky trvající poptávce a vyšším cenám svých výrobků firma také zlepšila celoroční výhled tržeb a zisku. Podnik to uvedl v čtvrtečním sdělení. Výsledky za druhé čtvrtletí překonaly odhady analytiků. Akcie PepsiCo díky tomu před začátkem obchodování na burze v New Yorku vykazovaly zhruba dvouprocentní růst.
Výrobci balených potravin, včetně firmy PepsiCo, zvýšili ceny, aby čelili skokovému nárůstu nákladů všeho druhu - od komodit, jako je cukr, až po přepravní náklady způsobené problémy v dodavatelských řetězcích a rusko-ukrajinskou válkou. Američtí spotřebitelé ale utrácejí za limonády a občerstvení od PepsiCo a konkurenční Coca-Coly dál, navzdory rostoucím úrokovým sazbám a vyšším cenám potravin, které vytvářejí tlak na zbytné výdaje.
Společnost PepsiCo v dubnu uvedla, že zvýší ceny v některých regionech, které stále zažívají vyšší inflaci. Průměrné ceny PepsiCo v druhém čtvrtletí vzrostly o 15 %. Čtvrtletí skončilo 17. června.
Firma očekává, že takzvané organické tržby ve finančním roce 2023 vzrostou o 10 %, zatímco předchozí prognóza uváděla osmiprocentní růst. Organické tržby neberou v úvahu nedávné akvizice či odprodej majetku. Roční jádrový zisk na akcii PepsiCo očekává 7,47 USD ve srovnání s dřívějším odhadem 7,27 USD.
Zdroj: ČTK