US MARKETOtevírá za: 3 h 34 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Automobilka Li by chtěla v Číně předstihnout rivaly BMW, Mercedes-Benz a Audi

Čínská automobilka Li Auto by chtěla v příštím roce na domácím trhu předstihnout v prodeji německé konkurenty BMW, Mercedes-Benz a Audi a stát se jedničkou v sektoru luxusních vozů. Uvedl to šéf podniku Li Siang. Automobilka nyní urychluje uvádění nových modelů na trh a zvyšuje produkci, informovala ve středu agentura Reuters.

"Budeme usilovat o to, abychom se v roce 2024 stali z hlediska objemu prodeje jedničkou mezi luxusními automobilovými značkami v Číně," řekl Li při setkání s investory. Dodal, že ve čtvrtém čtvrtletí by odbyt automobilky díky zvyšování produkce mohl dosáhnout 40 000 vozů měsíčně.

Měsíční prodej automobilek BMW, Mercedes-Benz a Audi se v letošním prvním pololetí podle údajů čínského svazu výrobců automobilů CAAM pohyboval v rozpětí od 31 500 do 70 000 vozů.

Automobilka Li Auto vznikla v roce 2015. Koncem letošního roku hodlá uvést na trh svůj první model s čistě elektrickým pohonem. Firma předpokládá, že nový vůz s názvem MEGA se na čínském trhu stane nejprodávanějším automobilem v cenové kategorii nad 500 000 jüanů. Li rovněž uvedl, že v příštím roce hodlá firma uvést na trh další čtyři nové modely, z toho tři s plně elektrickým pohonem.

Na čínském automobilovém trhu letos zuří cenová válka, kterou začátkem roku rozpoutal americký výrobce elektromobilů Tesla. V prvním pololetí cenová válka některým čínským automobilovým start-upům, například firmám Nio a Xpeng, snížila tržby a prohloubila ztráty. Společnosti Li Auto se však letos daří zvyšovat zisky i tržní podíl v cenové kategorii nad 300 000 jen, a to díky jejím čtyřem hybridním modelům s prodlouženým dojezdem, kterými cílí na rodiny.

Firma Li Auto v období od ledna do července dodala zákazníkům 173 251 vozů, což představuje meziroční nárůst o 145 procent. Ve třetím čtvrtletí chce automobilka dodat zákazníkům přes 100 000 vozidel.

Zdroj: ČTK

AutaBMWČínaMercedes-Benz Group
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa