US MARKETOtevírá za: 3 h 47 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Konkurent Tesly BYD uvádí na trh elektrické sportovní auto, které by se mohlo postavit Ferrari

Čínská automobilka BYD uplynulý víkend představila nové elektrické superauto, které dokáže dosáhnout rychlostí podobnou špičkovým modelům průmyslových gigantů, jako je například Ferrari. U9 bude vyráběn jako součást luxusní značky Yangwang, která byla založena v loňském roce. BYD je pro Teslu klíčovým konkurentem nejen v Číně, ale i na globálním trhu, kde se boj o tržní podíl v tomto odvětví vyostřuje. 

Podle BYD bude U9 schopen dosáhnout maximální rychlosti 309,19 kilometrů za hodinu. Bude také schopen zrychlit z 0 na 100 km/hod. za 2,36 sekundy. To je srovnatelné se superauty vyráběnými dlouhodobě zavedenými značkami, jako je napříkladd Ferrari, jehož hybridní model SF90 Stradale dokáže zrychlit na 100 kilometrů za hodinu za 2,5 sekundy, uvádí web společnosti.

Ceny za U9 budou začínat na 1,68 milionu čínských juanů (233 424 USD) a dodávky mají začít letos v létě, uvedl BYD v tiskové zprávě. Stejně jako u předchozích vozů BYD bude mít U9 lithium-železo fosfátovou baterii, známou také jako LFP – tyto typy pohonných jednotek jsou mezi výrobci elektrických vozidel stále populárnější, protože nevyžadují drahé kovy, jako je kobalt, což je činí levnějšími. Čína je klíčovým trhem pro výrobu LFP.

BYD v roce 2023 vyrobil něco málo přes 3 miliony vozidel. O něco více než polovina z nich, tedy 1,6 milionu, byla pouze na baterie, zatímco 1,4 miliony byly hybridní vozidla. Velká část vozů BYD se nacházela v nižším cenovém rozpětí, přičemž některé z nejoblíbenějších vozů společnosti začínaly již na 73 800 juanech.

Zatímco hlavní výrobní a prodejní zaměření BYD leží v Číně, společnost se zaměřila na globální expanzi. Loni oznámila, že otevře svou první továrnu v Evropě, a maďarská vláda v pondělí potvrdila, že premiér Viktor Orbán se o víkendu setkal s vůdci BYD, aby projednali plány na výrobní závod.

Otázky zůstávají ohledně rozsahu mezinárodní expanze, protože Evropská unie a vláda USA chtějí posílit místní sektory elektrických vozidel. Peking mezitím podpořil mezinárodní expanzi čínských výrobců elektrických vozidel ve svém nejnovějším úsilí o toto odvětví, které bylo silně podporováno vládou prostřednictvím opatření, jako jsou dotace.

Zdroj: CNBC

Americké akcieAsijské akcieAutaČínaFerrariTesla
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa