US MARKETOtevírá za: 0 h 47 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Skupina Footshop zaznamenala loni dvouciferný růst tržeb z hlavních prodejních kanálů, výrazně zvýšila EBITDA a vrátila se do čistého zisku

Skupina Footshop, přední evropský prodejce prémiové streetwearové obuvi a oděvů, vykázala za rok 2023 ze svých hlavních prodejních kanálů (on-line a v kamenných prodejnách) dvouciferný růst tržeb, a to navzdory náročnému makroekonomickému prostředí, v němž tuzemský e-commerce trh podle společnosti Heureka eCommerce zaznamenal 6% propad.

Podle předběžné neauditované konsolidované účetní závěrky se celkové výnosy společnosti Footshop pohybovaly v rozmezí 1,065 a 1,075 miliardy korun, což představuje mírný meziroční nárůst. Společnost rovněž významně zvýšila ukazatele ziskovosti, když jí výrazně vzrostl výsledek EBITDA a na rovině čistého zisku/ztráty se skupina přehoupla do černých čísel. EBITDA za rok 2023 se podle neauditované závěrky očekává v rozmezí 56 a 61 milionů korun.

"Výsledky považujeme za úspěch, protože jsme jich dosáhli navzdory několika výzvám, kterým jsme museli čelit. Největší z nich byl 79% pokles tržeb z našeho nejziskovějšího prodejního kanálu - Footshop Releases. Strategické zaměření se na jádrový byznys nám ovšem umožnilo tento pokles nejen kompenzovat, ale přineslo rovnou návrat do černých čísel na rovině čistého zisku," okomentoval výsledky finanční ředitel Jakub Šiška.

Nová mobilní aplikace, rekordní Black Friday

Skupina v roce 2023 dosáhla několika strategických milníků. V červnu úspěšně dokončila klíčovou transakci se společností WOOD & Company, která v srpnu vyvrcholila vstupem na trh Standard pražské burzy. V srpnu Footshop rozšířil síť kamenných prodejen o prémiovou prodejnu v Bratislavě. Atraktivní poloha prodejny v centru města jí dává všechny předpoklady pro vysokou návštěvnost.

Skupina Footshop dále zažila rekordní Black Friday, když tržby dosáhly 58 milionů Kč, o 35 % více než v předchozím roce, s mírně vyšší hrubou marží. Dalším významným milníkem, který byl reakcí na dlouhodobý trend v nákupním chování zákazníků, bylo spuštění interně vyvinuté mobilní aplikace. Aplikace se od spuštění rychle stala klíčovým prodejním kanálem a během Black Friday se podílela až 50 % na tržbách skupiny. Od jejího spuštění před několika měsíci si ji stáhlo více než 150 000 zákazníků.

Rok 2023 byl klíčový i pro společnost Queens, kterou Footshop akvíroval v roce 2021, a to díky IT transformaci, kterou společnost prošla. Firma představila nové webové stránky, které fungují na stejné robustní platformě jako Footshop. Společnost Queens také spustila několik nových jazykových mutací webu a představila nové logo a identitu značky, čímž po dvou desetiletích od svého založení zahájila novou éru své existence.

Společnost čeká další růst

Pro rok 2024 si skupina Footshop stanovila za cíl dosáhnout tržeb v rozmezí 1,150 a 1,20 miliardy Kč a výsledku EBITDA 73 až 83 milionů Kč.

Zdroj: Footshop

"Vstup na pražskou burzu a získání nového kapitálu znamenají začátek nové kapitoly pro Footshop a jeho budoucnost. Zlepšení výsledků v uplynulém roce je jen začátek. První týdny roku 2024 potvrdily naše strategické směřování a zvýšily náš optimismus stran toho, že jsme na dobré cestě k naplnění našich plánů pro rok 2024," uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Hajduček.

Zdroj: Footshop

Akcie ČRFootshopPražská burzaVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa