Oděvní řetězec Mango loni více než zdvojnásobil zisk, tržby byly rekordní
Španělský řetězec obchodů s módním oblečením Mango loni zvýšil čistý zisk na 172,1 milionu eur, což je proti zisku 81 milionů eur o rok dříve nárůst na více než dvojnásobek. Tržby se podobně jako v uplynulých letech dostaly na další rekord. Firmě pomohla expanze na trh ve Spojených státech, uvedla v pondělí agentura Reuters. Mango je konkurentem oděvního řetězce Zara, který je rovněž ze Španělska.
Tržby se loni zvýšily o 19 procent na 3,1 miliardy eur, třetinu jich tvořil internetový prodej. Firma se sídlem v Barceloně uvedla, že překonala svůj vlastní výhled.
Mangu se daří nabízet módní trendy rychleji než konkurenci zejména díky tomu, že má dodavatele blízko svých hlavních logistických center ve Španělsku a blízko továren v Asii. Podle společnosti EDITED, která se zabývá maloobchodním zpravodajstvím, se Mango více profiluje jako prémiový prodejce a u některých společenských oděvů má vyšší ceny než Zara, kterou vlastní Inditex, a než švédský podnik H&M.
Letos chce mít firma po celém světě 2 700 prodejen, loni jich měla 2 566. Mango do dvou let hodlá otevřít 500 nových obchodů ve Spojených státech, Kanadě, Mexiku, Španělsku, Indii, Francii, Itálii a v Německu.
Společnost předpokládá, že Spojené státy budou do roku 2026 jedním z jejích tří nejdůležitějších trhů, zatím jsou po otevření 22 prodejen v první pětce. Podnik odhaduje, že v roce 2026 bude celosvětově dosahovat tržeb čtyři miliardy eur a že díky expanzi také zdvojnásobí čistý zisk.
Generální ředitel Toni Ruiz popřel, že by společnost zvažovala vstup na burzu. Mango má podle něj dost zdrojů, aby mohlo pokračovat v růstu i bez vstupu na veřejný akciový trh.
Zdroj: ČTK