Ředitelem Pivovarů CZ Group stal stal René Musila ze skupiny Kofola
Generálním ředitelem společnosti Pivovary CZ Group, kterou v březnu koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, se stal jeden ze zakladatelů nápojářské firmy Kofola René Musila. Na pozici komerčního ředitele skupiny zahrnující pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích nastoupí Roman Zúrik, který vedl komerční část firmy LEROS. Finančním ředitelem se stane Martin Rosypal, který tuto oblast spravoval pro Kofolu v Česku a na Slovensku. Novinářům to v úterý v Hanušovicích řekl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.
Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku. Jejich loňský výstav 826 tisíc hektolitrů byl nejvyšší za 15 let, více než třetina z toho šla na export. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli pracuje téměř 500 lidí. Pivovary CZ Group se na tržbách skupiny Kofola podle Samarase aktuálně podílejí 13 %, 61 % tvoří nealkoholické nápoje značky Kofola ČeskoSlovensko, 15 % nealkoholické nápoje Radenska, 9 % značky UGO a Leros a 2 % tržeb připadají na nápojové automaty. "Je to byznys, který je blízko tomu, co děláme. Šli jsme do toho proto, že jsme z tohoto regionu a jsou to lokální značky, které mají poměrně vysokou kvalitu," zdůvodnil Samaras akvizici trojice pivovarů.
Kofola získala 51% podíl ve společnosti Pivovary CZ Group. Menšinovými majiteli se staly společnosti ÚSOVSKO a investiční skupina RSJ. Pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích budou podle Musily tvořit samostatný pilíř skupiny Kofola. "Chceme zachovat týmy, které v pivovarech fungují, i samostatný obchod a marketing. Hodláme stavět na lokálnosti těchto značek," podotkl Musila.
Musila upozornil, že pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích skupina Kofola koupila v době, kdy spotřeba piva v ČR dlouhodobě klesá a nejvíce je tento trend patrný v gastronomii. "Aby lokální pivovary s vysoce oceňovanými produkty obstály i v budoucnu v silném konkurenčním prostředí, bude potřeba podpořit jejich obchodní distribuci, posílit marketing, zapracovat na excelentní logistice a nabídnout služby šité na míru zákazníkům a spotřebitelům. S tím vším máme v Kofole dlouholeté zkušenosti a rádi bychom je zúročili na cestě k dalšímu rozvoji a růstu pivovarů," uvedl.
Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Skupina Kofola má po akvizici pivovarů zhruba 2 600 zaměstnanců. Jejím většinovým majitelem je firma Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Zdroj: ČTK