US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Ředitelem Pivovarů CZ Group stal stal René Musila ze skupiny Kofola

Generálním ředitelem společnosti Pivovary CZ Group, kterou v březnu koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, se stal jeden ze zakladatelů nápojářské firmy Kofola René Musila. Na pozici komerčního ředitele skupiny zahrnující pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích nastoupí Roman Zúrik, který vedl komerční část firmy LEROS. Finančním ředitelem se stane Martin Rosypal, který tuto oblast spravoval pro Kofolu v Česku a na Slovensku. Novinářům to v úterý v Hanušovicích řekl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku. Jejich loňský výstav 826 tisíc hektolitrů byl nejvyšší za 15 let, více než třetina z toho šla na export. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli pracuje téměř 500 lidí. Pivovary CZ Group se na tržbách skupiny Kofola podle Samarase aktuálně podílejí 13 %, 61 % tvoří nealkoholické nápoje značky Kofola ČeskoSlovensko, 15 % nealkoholické nápoje Radenska, 9 % značky UGO a Leros a 2 % tržeb připadají na nápojové automaty. "Je to byznys, který je blízko tomu, co děláme. Šli jsme do toho proto, že jsme z tohoto regionu a jsou to lokální značky, které mají poměrně vysokou kvalitu," zdůvodnil Samaras akvizici trojice pivovarů.

Kofola získala 51% podíl ve společnosti Pivovary CZ Group. Menšinovými majiteli se staly společnosti ÚSOVSKO a investiční skupina RSJ. Pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích budou podle Musily tvořit samostatný pilíř skupiny Kofola. "Chceme zachovat týmy, které v pivovarech fungují, i samostatný obchod a marketing. Hodláme stavět na lokálnosti těchto značek," podotkl Musila.

Musila upozornil, že pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích skupina Kofola koupila v době, kdy spotřeba piva v ČR dlouhodobě klesá a nejvíce je tento trend patrný v gastronomii. "Aby lokální pivovary s vysoce oceňovanými produkty obstály i v budoucnu v silném konkurenčním prostředí, bude potřeba podpořit jejich obchodní distribuci, posílit marketing, zapracovat na excelentní logistice a nabídnout služby šité na míru zákazníkům a spotřebitelům. S tím vším máme v Kofole dlouholeté zkušenosti a rádi bychom je zúročili na cestě k dalšímu rozvoji a růstu pivovarů," uvedl.

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Skupina Kofola má po akvizici pivovarů zhruba 2 600 zaměstnanců. Jejím většinovým majitelem je firma Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Zdroj: ČTK

Kofola ČeskoSlovenskoManagementPivo
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio