Audi bude s partnerem SAIC vyvíjet čínskou platformu pro elektromobily
Výrobce luxusních vozů Audi, který patří do německé automobilové skupiny Volkswagen, se společně se svým čínským partnerem SAIC dohodl na vývoji nové platformy pro inteligentní a elektrická vozidla, která bude specifická pro Čínu. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters. Oznámení přichází zhruba deset měsíců po podpisu přelomové smlouvy Volkswagenu o partnerství v Číně.
Rozhodnutí automobilek poukazuje také na rostoucí tlak, jemuž čelí západní značky a zavedené automobilky, aby se přizpůsobily a přežily na sílícím trhu s elektromobily v Číně. Ta je největším automobilovým trhem na světě. Audi v Číně v prodeji elektromobilů zaostává za americkou společností Tesla i za čínskými výrobci elektromobilů.
Audi a SAIC budou vyvíjet modely postavené na nové architektuře nazvané Advanced Digitized Platform, která podle jejich sdělení umožní automobilce Audi zkrátit dobu uvedení na trh o více než 30 procent. První ze tří plánovaných modelů elektromobilů z nové platformy se má na trhu objevit v roce 2025.
Dohoda je jednou z ukázek toho, jak Evropa stále více spoléhá na čínské zkušenosti v elektromobilitě. Dalším případem je francouzsko-italská automobilka Stellantis, která na začátku tohoto měsíce uvedla, že její podnik s čínským partnerem Leapmotor začne od září v Evropě prodávat dva modely Leapmotor.
Audi už vyrábí v Číně ve spolupráci s automobilkami SAIC a FAW elektromobily Q4 e-tron a Q5 e-tron s využitím platformy MEB automobilky Volkswagen. Vyvíjí také novou platformu s automobilkou Porsche.
Agentura Reuters už dříve uvedla, že nový elektromobil Audi Q6L e-tron bude v Číně vybaven pokročilým asistenčním systémem pro řízení (ADAS) od společnosti Huawei.
Reuters také uvádí, že podle výpočtů, které vycházejí z údajů od čínského svazu osobních automobilů CPCA a od informační platformy o automobilech Dongchedi, prodala automobilka Audi v Číně za první čtyři měsíce letošního roku celkem 6 420 kusů svých dvou nabízených elektromobilů. Na celkovém prodeji elektromobilů v Číně tak měla podíl 0,45 procenta.
Zdroj: ČTK