Růst spotřebitelské důvěry v Německu se podle průzkumu GfK zastavil
Růst spotřebitelské důvěry v Německu se zastavil, spotřebitelé mají obavy ohledně vzestupu inflace. Vyplývá to z průzkumu mezi asi dvěma tisíci německými spotřebiteli, jehož výsledky ve středu zveřejnil norimberský výzkumný institut GfK. Údaje jsou podle agentury Reuters další známkou toho, že německá ekonomika má před sebou obtížnou cestu k oživení.
Index spotřebitelské nálady na červenec se podle GfK snížil na - 21,8 bodu z revidovaných -21 bodů v předchozím měsíci. Vykázal tak první pokles za pět měsíců. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali nárůst indexu na -18,9 bodu.
"Přerušení nedávného vzestupného trendu u spotřebitelské nálady ukazuje, že cesta ze slabé spotřeby bude obtížná a že může dojít ke komplikacím," uvedl analytik Rolf Bürkl z institutu NIM. "Květnový mírný nárůst inflace vedl k vzestupu nejistoty mezi spotřebiteli," dodal.
Úterní zpráva německého hospodářského institutu Ifo ukázala, že podnikatelská nálada v Německu se po květnové stagnaci v červnu znovu zhoršila. Její index klesl na 88,6 bodu z květnových 89,3 bodu.
Evropská komise ve svém květnovém výhledu předpověděla, že hrubý domácí produkt Německa se v letošním roce zvýší pouze o 0,1 % po loňském poklesu o 0,3 %. Pro příští rok počítá se zvýšením tempa hospodářského růstu na procento.
Meziroční růst spotřebitelských cen v Německu v květnu podle údajů spolkového statistického úřadu zrychlil na 2,4 %z dubnových 2,2 %. Podle metodiky výpočtu Evropské unie se inflace v Německu zvýšila na 2,8 % z dubnového tempa 2,4 %.
Zdroj: Tradingeconomics.com, ČTK