US MARKETOtevírá za: 6 h 45 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Německá vláda chce pomoci při záchraně loděnic Meyer Werft, řekl kancléř Scholz

Německá vláda pracuje na dohodě, která má zajistit budoucnost společnosti Meyer Werft. Ta patří k největším stavitelům výletních lodí na světě, založena byla před 229 lety. Zaměstnancům to při čtvrteční návštěvě společnosti řekl kancléř Olaf Scholz.

Scholz prohlásil, že jeho vláda chce zajistit další existenci loděnice a pracuje na řešení s bankami a rodinnými vlastníky společnosti. Zdroje obeznámené s jednáním agentuře Reuters řekly, že vláda plánuje dočasně v loděnici převzít většinový podíl.

Společnost uvádí, že si v posledních měsících zajistila zakázky v hodnotě 11 miliard eur, včetně zakázky od americké zábavní skupiny Walt Disney. Zákazníci však platí většinu ceny až při převzetí lodě. Firma tak má nyní kvůli zpožděným dopadům útlumu poptávky v době pandemie nemoci covid-19 nedostatek financí, chybí jí téměř 2,8 miliardy eur.

Scholz při návštěvě loděnice také později novinářům řekl, že pokud vláda případně získá podíl v Meyer Werft, nebude to navždy. Vláda podle něj není loďař, ale má zájem na úspěšné budoucnosti firmy v soukromých rukou.

Majitelé společnosti uvedli, že se pracuje na její reorganizaci, ale neupřesnili, jak by mohla vládní podpora vypadat. "Řešení, které bylo teď nalezeno, není pro rodinu jednoduché, ale vždy jsme říkali, že zájmy společnosti mají přednost před zájmy rodiny," uvedl generální ředitel Bernard Meyer.

Spolková vláda chce podle zdrojů společně s vládou Dolního Saska poskytnout 400 milionů eur ve formě vlastního kapitálu, zajistit bankovní úvěry se zárukami a dočasně převzít v loděnici podíl nejméně 80 %. Součástí dohody má být i předkupní právo pro rodinu Meyerových v budoucnosti v případě odchodu státu.

Scholz se k podrobnostem plánu nevyjádřil. Uvedl ale, že jakékoli řešení bude vyžadovat souhlas parlamentu a Evropské komise. Firmu Meyer Werft označil za průmyslový klenot Německa a pochválil lodě firmy, jejichž stavba vyžaduje řadu složitých dovedností.

Zdroj: ČTK

DopravaNěmecko
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika