US MARKETOtevírá za: 15 h 14 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META-0,92 %
TSLA+4,72 %
AAPL+0,53 %

Rekordní nákup Auparku dokončen, WOOD & Company společně s TAM přebírají plnou kontrolu

Investiční skupina WOOD & Company oznámila úspěšné dokončení procesu akvizice nákupního centra Aupark Bratislava. Byl tak završen více než tříletý proces, kdy v roce 2021 WOOD & Company vstoupila do vlastnické struktury OC Aupark. Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tímto krokem ukončila svoje akcionářské působení v nákupním centru a dokončila prodej svého posledního aktiva na Slovensku.

Transakce, která byla v době svého oznámení v roce 2021 označena za největší single asset realitní akvizici na Slovensku v celkové hodnotě 450 milionů eur, byla realizována přesně podle plánu. WOOD & Company se v těchto dnech, spolu se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management (TAM), stali jedinými akcionáři Aupark Bratislava, přičemž WOOD & Company drží většinový podíl.

"Úspěšné završení akvizice Aupark Bratislava je pro WOOD & Company významným milníkem a potvrzuje schopnost plnit strategické závazky vůči našim obchodním partnerům i investorům," říká Martin Šmigura, lokální partner WOOD & Company, a dodává: "Aupark je klíčovým aktivem v našem produktovém portfoliu a jeho akvizice podtrhuje naši silnou pozici na středoevropském retailovém trhu."

Investoři měli možnost získat podíl na ikonickém nákupním centru formou AUP Bratislava podfondu, a to prostřednictvím přímého úpisu akcií ještě před dovršení poslední třetí tranše.

Časová osa akvizice OC Aupark Bratislava

Tranše 1

●      Duben 2021: Oznámení akvizice v OC Aupark Bratislava skupinou WOOD & Company a TAM ve třech fázích

●      Květen 2021: Dokončení první fáze akvizice 60% podílu nákupního centra

Tranše 2

●     Září 2022: Zvýšení podílu WOOD & Company a TAM na 87 %

Tranše 3

●      Září 2024: Dokončení akvizice, WOOD & Company a TAM se stávají jedinými akcionáři OC Aupark Bratislava

Kontinuita v managementu Aupark Bratislava

Navzdory změně ve vlastnické struktuře zůstává společnost URW property manažerem OC Aupark, což zabezpečí kontinuitu provozu a managementu centra.

Pro zákazníky a nájemce Auparku se tedy tímto krokem nic nemění, centrum bude pokračovat ve svém provozu jako dosud. WOOD & Company však plánuje přinést nové impulzy a vylepšení, která ještě více posílí pozici tohoto obchodního centra na trhu.

"Naším cílem je udržet Aupark lídrem na trhu prémiových nákupních center. Plánujeme investovat nejen do rozšíření nabídky služeb, ale i zlepšovat zážitek návštěvníků a zkvalitňovat nabízené služby," říká Šmigura.

Zajímavé výnosy a stabilní růst: Aupark Bratislava v číslech

Aupark Bratislava nadále potvrzuje svoji pozici prémiového nákupního centra. Od založení realitního fondu AUP Bratislava podfond v roce 2021 přinesl investorům výnos 27,87 % v eurové třídě, přičemž za 12 měsíců dosáhl zhodnocení 7,64 % (data k 30. 6. 2024).

Obrázok, na ktorom je text, snímka obrazovky, písmo, diagram  Automaticky generovaný popis

Stabilní výkonnost Auparku se odráží i v jeho vysoké obsazenosti, která se dlouhodobě drží na úrovni 98 %. S 231 pronajímatelnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravém břehu Dunaje přitahuje toto unikátní centrum ročně miliony návštěvníků. Jejich kupní síla je přitom o 42 % vyšší v porovnání se slovenským průměrem.

"Výkonnost fondu plně potvrzuje správnost našeho rozhodnutí investovat do tohoto prémiového obchodního centra. Je to jediné aktivum tohoto druhu ve slovenském portfoliu a jeho výnosy přesahují naše původní očekávání. Investujeme do toho, čemu věříme. Aupark je jasným důkazem toho, že dobře řízená obchodní centra v zajímavých lokalitách s dobře zvolenou strategií jsou atraktivní investiční příležitostí," doplňuje Šmigura.

Budoucnost v zeleném hávu

V rámci dalšího rozvoje Auparku probíhá aktuálně významné rozšíření centra o šest tisíc metrů čtverečních, což přinese nejen nové obchodní prostory, ale i inovativní řešení pro návštěvníky. Představení veřejnosti proběhne už v průběhu podzimu.

Obchodní centrum uvede několik prémiových značek, které budou mít v Auparku svoji první provozovnu na Slovensku, včetně rozšíření existujících oblíbených obchodů jako Bershka nebo Pull & Bear. Větší prostory a nový koncept představí značka Zara, která právě v Auparku nabídne nakupujícím svoji vlajkovou prodejnu pro slovenský trh.

Klíčovým prvkem rozšíření je instalace jedné z největších zelených fasád na Slovensku, která pokryje plochu přibližně 600 metrů čtverečních s téměř 40 tisíci rostlinami. Zelená stěna není jen estetický prvkem, ale přináší i významné environmentální benefity. Bude přirozeně ochlazovat budovu, snižovat uhlíkovou stopu centra, zlepšovat kvalitu ovzduší a přispívat k biodiverzitě v městském  prostředí.

Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie udržitelnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držitelem certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, což potvrzuje jeho vedoucí pozici v oblasti ekologického provozu komerčních nemovitostí.

"Jsme přesvědčeni, že Aupark má před sebou skvělou budoucnost. S našimi partnery z TAM se těšíme na další spolupráci při rozvoji tohoto výjimečného místa," uzavírá Šmigura.

Zdroj: WOOD & Company

Fondy kvalifikovaných investorůKomerční realityWOOD & Company
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa