US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Rekordní nákup Auparku dokončen, WOOD & Company společně s TAM přebírají plnou kontrolu

Investiční skupina WOOD & Company oznámila úspěšné dokončení procesu akvizice nákupního centra Aupark Bratislava. Byl tak završen více než tříletý proces, kdy v roce 2021 WOOD & Company vstoupila do vlastnické struktury OC Aupark. Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tímto krokem ukončila svoje akcionářské působení v nákupním centru a dokončila prodej svého posledního aktiva na Slovensku.

Transakce, která byla v době svého oznámení v roce 2021 označena za největší single asset realitní akvizici na Slovensku v celkové hodnotě 450 milionů eur, byla realizována přesně podle plánu. WOOD & Company se v těchto dnech, spolu se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management (TAM), stali jedinými akcionáři Aupark Bratislava, přičemž WOOD & Company drží většinový podíl.

"Úspěšné završení akvizice Aupark Bratislava je pro WOOD & Company významným milníkem a potvrzuje schopnost plnit strategické závazky vůči našim obchodním partnerům i investorům," říká Martin Šmigura, lokální partner WOOD & Company, a dodává: "Aupark je klíčovým aktivem v našem produktovém portfoliu a jeho akvizice podtrhuje naši silnou pozici na středoevropském retailovém trhu."

Investoři měli možnost získat podíl na ikonickém nákupním centru formou AUP Bratislava podfondu, a to prostřednictvím přímého úpisu akcií ještě před dovršení poslední třetí tranše.

Časová osa akvizice OC Aupark Bratislava

Tranše 1

●      Duben 2021: Oznámení akvizice v OC Aupark Bratislava skupinou WOOD & Company a TAM ve třech fázích

●      Květen 2021: Dokončení první fáze akvizice 60% podílu nákupního centra

Tranše 2

●     Září 2022: Zvýšení podílu WOOD & Company a TAM na 87 %

Tranše 3

●      Září 2024: Dokončení akvizice, WOOD & Company a TAM se stávají jedinými akcionáři OC Aupark Bratislava

Kontinuita v managementu Aupark Bratislava

Navzdory změně ve vlastnické struktuře zůstává společnost URW property manažerem OC Aupark, což zabezpečí kontinuitu provozu a managementu centra.

Pro zákazníky a nájemce Auparku se tedy tímto krokem nic nemění, centrum bude pokračovat ve svém provozu jako dosud. WOOD & Company však plánuje přinést nové impulzy a vylepšení, která ještě více posílí pozici tohoto obchodního centra na trhu.

"Naším cílem je udržet Aupark lídrem na trhu prémiových nákupních center. Plánujeme investovat nejen do rozšíření nabídky služeb, ale i zlepšovat zážitek návštěvníků a zkvalitňovat nabízené služby," říká Šmigura.

Zajímavé výnosy a stabilní růst: Aupark Bratislava v číslech

Aupark Bratislava nadále potvrzuje svoji pozici prémiového nákupního centra. Od založení realitního fondu AUP Bratislava podfond v roce 2021 přinesl investorům výnos 27,87 % v eurové třídě, přičemž za 12 měsíců dosáhl zhodnocení 7,64 % (data k 30. 6. 2024).

Obrázok, na ktorom je text, snímka obrazovky, písmo, diagram  Automaticky generovaný popis

Stabilní výkonnost Auparku se odráží i v jeho vysoké obsazenosti, která se dlouhodobě drží na úrovni 98 %. S 231 pronajímatelnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravém břehu Dunaje přitahuje toto unikátní centrum ročně miliony návštěvníků. Jejich kupní síla je přitom o 42 % vyšší v porovnání se slovenským průměrem.

"Výkonnost fondu plně potvrzuje správnost našeho rozhodnutí investovat do tohoto prémiového obchodního centra. Je to jediné aktivum tohoto druhu ve slovenském portfoliu a jeho výnosy přesahují naše původní očekávání. Investujeme do toho, čemu věříme. Aupark je jasným důkazem toho, že dobře řízená obchodní centra v zajímavých lokalitách s dobře zvolenou strategií jsou atraktivní investiční příležitostí," doplňuje Šmigura.

Budoucnost v zeleném hávu

V rámci dalšího rozvoje Auparku probíhá aktuálně významné rozšíření centra o šest tisíc metrů čtverečních, což přinese nejen nové obchodní prostory, ale i inovativní řešení pro návštěvníky. Představení veřejnosti proběhne už v průběhu podzimu.

Obchodní centrum uvede několik prémiových značek, které budou mít v Auparku svoji první provozovnu na Slovensku, včetně rozšíření existujících oblíbených obchodů jako Bershka nebo Pull & Bear. Větší prostory a nový koncept představí značka Zara, která právě v Auparku nabídne nakupujícím svoji vlajkovou prodejnu pro slovenský trh.

Klíčovým prvkem rozšíření je instalace jedné z největších zelených fasád na Slovensku, která pokryje plochu přibližně 600 metrů čtverečních s téměř 40 tisíci rostlinami. Zelená stěna není jen estetický prvkem, ale přináší i významné environmentální benefity. Bude přirozeně ochlazovat budovu, snižovat uhlíkovou stopu centra, zlepšovat kvalitu ovzduší a přispívat k biodiverzitě v městském  prostředí.

Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie udržitelnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držitelem certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, což potvrzuje jeho vedoucí pozici v oblasti ekologického provozu komerčních nemovitostí.

"Jsme přesvědčeni, že Aupark má před sebou skvělou budoucnost. S našimi partnery z TAM se těšíme na další spolupráci při rozvoji tohoto výjimečného místa," uzavírá Šmigura.

Zdroj: WOOD & Company

Fondy kvalifikovaných investorůKomerční realityWOOD & Company
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio