Rekordní nákup Auparku dokončen, WOOD & Company společně s TAM přebírají plnou kontrolu
Investiční skupina WOOD & Company oznámila úspěšné dokončení procesu akvizice nákupního centra Aupark Bratislava. Byl tak završen více než tříletý proces, kdy v roce 2021 WOOD & Company vstoupila do vlastnické struktury OC Aupark. Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tímto krokem ukončila svoje akcionářské působení v nákupním centru a dokončila prodej svého posledního aktiva na Slovensku.
Transakce, která byla v době svého oznámení v roce 2021 označena za největší single asset realitní akvizici na Slovensku v celkové hodnotě 450 milionů eur, byla realizována přesně podle plánu. WOOD & Company se v těchto dnech, spolu se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management (TAM), stali jedinými akcionáři Aupark Bratislava, přičemž WOOD & Company drží většinový podíl.
"Úspěšné završení akvizice Aupark Bratislava je pro WOOD & Company významným milníkem a potvrzuje schopnost plnit strategické závazky vůči našim obchodním partnerům i investorům," říká Martin Šmigura, lokální partner WOOD & Company, a dodává: "Aupark je klíčovým aktivem v našem produktovém portfoliu a jeho akvizice podtrhuje naši silnou pozici na středoevropském retailovém trhu."
Investoři měli možnost získat podíl na ikonickém nákupním centru formou AUP Bratislava podfondu, a to prostřednictvím přímého úpisu akcií ještě před dovršení poslední třetí tranše.
Časová osa akvizice OC Aupark Bratislava |
Tranše 1 |
● Duben 2021: Oznámení akvizice v OC Aupark Bratislava skupinou WOOD & Company a TAM ve třech fázích |
● Květen 2021: Dokončení první fáze akvizice 60% podílu nákupního centra |
Tranše 2 |
● Září 2022: Zvýšení podílu WOOD & Company a TAM na 87 % |
Tranše 3 |
● Září 2024: Dokončení akvizice, WOOD & Company a TAM se stávají jedinými akcionáři OC Aupark Bratislava |
Kontinuita v managementu Aupark Bratislava
Navzdory změně ve vlastnické struktuře zůstává společnost URW property manažerem OC Aupark, což zabezpečí kontinuitu provozu a managementu centra.
Pro zákazníky a nájemce Auparku se tedy tímto krokem nic nemění, centrum bude pokračovat ve svém provozu jako dosud. WOOD & Company však plánuje přinést nové impulzy a vylepšení, která ještě více posílí pozici tohoto obchodního centra na trhu.
"Naším cílem je udržet Aupark lídrem na trhu prémiových nákupních center. Plánujeme investovat nejen do rozšíření nabídky služeb, ale i zlepšovat zážitek návštěvníků a zkvalitňovat nabízené služby," říká Šmigura.
Zajímavé výnosy a stabilní růst: Aupark Bratislava v číslech
Aupark Bratislava nadále potvrzuje svoji pozici prémiového nákupního centra. Od založení realitního fondu AUP Bratislava podfond v roce 2021 přinesl investorům výnos 27,87 % v eurové třídě, přičemž za 12 měsíců dosáhl zhodnocení 7,64 % (data k 30. 6. 2024).
Stabilní výkonnost Auparku se odráží i v jeho vysoké obsazenosti, která se dlouhodobě drží na úrovni 98 %. S 231 pronajímatelnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravém břehu Dunaje přitahuje toto unikátní centrum ročně miliony návštěvníků. Jejich kupní síla je přitom o 42 % vyšší v porovnání se slovenským průměrem.
"Výkonnost fondu plně potvrzuje správnost našeho rozhodnutí investovat do tohoto prémiového obchodního centra. Je to jediné aktivum tohoto druhu ve slovenském portfoliu a jeho výnosy přesahují naše původní očekávání. Investujeme do toho, čemu věříme. Aupark je jasným důkazem toho, že dobře řízená obchodní centra v zajímavých lokalitách s dobře zvolenou strategií jsou atraktivní investiční příležitostí," doplňuje Šmigura.
Budoucnost v zeleném hávu
V rámci dalšího rozvoje Auparku probíhá aktuálně významné rozšíření centra o šest tisíc metrů čtverečních, což přinese nejen nové obchodní prostory, ale i inovativní řešení pro návštěvníky. Představení veřejnosti proběhne už v průběhu podzimu.
Obchodní centrum uvede několik prémiových značek, které budou mít v Auparku svoji první provozovnu na Slovensku, včetně rozšíření existujících oblíbených obchodů jako Bershka nebo Pull & Bear. Větší prostory a nový koncept představí značka Zara, která právě v Auparku nabídne nakupujícím svoji vlajkovou prodejnu pro slovenský trh.
Klíčovým prvkem rozšíření je instalace jedné z největších zelených fasád na Slovensku, která pokryje plochu přibližně 600 metrů čtverečních s téměř 40 tisíci rostlinami. Zelená stěna není jen estetický prvkem, ale přináší i významné environmentální benefity. Bude přirozeně ochlazovat budovu, snižovat uhlíkovou stopu centra, zlepšovat kvalitu ovzduší a přispívat k biodiverzitě v městském prostředí.
Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie udržitelnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držitelem certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, což potvrzuje jeho vedoucí pozici v oblasti ekologického provozu komerčních nemovitostí.
"Jsme přesvědčeni, že Aupark má před sebou skvělou budoucnost. S našimi partnery z TAM se těšíme na další spolupráci při rozvoji tohoto výjimečného místa," uzavírá Šmigura.
Zdroj: WOOD & Company