Automobilkám BMW a Mercedes-Benz v třetím čtvrtletí klesly prodeje, hlavně kvůli Číně
Němečtí výrobci luxusních automobilů BMW a Mercedes-Benz vykázali za třetí čtvrtletí pokles prodeje, a to zejména kvůli slabšímu odbytu v Číně. Vyplývá to z jejich čtvrtečních zpráv. Čína je největším automobilovým trhem na světě, tamní poptávku po automobilech však v poslední době podkopávají problémy ekonomiky, zahraniční automobilky navíc v Číně čelí ostré konkurenci ze strany domácích výrobců.
Společnost BMW oznámila, že její celosvětový prodej se v třetím čtvrtletí meziročně snížil o 13 % na 540 882 vozů. V samotné Číně se prodej propadl o téměř 30 % na necelých 148 000 vozů, zatímco v Evropě klesl pouze o procento na zhruba 219 000 vozů. Údaje o prodeji v jednotlivých regionech nezahrnují superluxusní značku Rolls-Royce.
Automobilka BMW v září předpověděla, že její celosvětový odbyt se v celém letošním roce mírně sníží, zatímco v předchozím výhledu počítala s mírným nárůstem. Firma také zhoršila odhad celoroční provozní marže na šest až sedm procent, dříve mluvila o osmi až deseti procentech. V loňském roce automobilka zvýšila odbyt o 6,4 % na rekordních 2,55 milionu vozů.
Ke zhoršení odhadu celoroční marže v září přikročil rovněž konkurent Mercedes-Benz. Ten ve čtvrtek uvedl, že jeho celosvětový prodej v třetím čtvrtletí meziročně klesl o tři procenta na 594 600 vozů. Globální prodej samotné značky Mercedes-Benz se snížil o pouze o procento na 503 600 vozů, v Číně se však propadl o 13 % na 170 700 vozů.
Německý automobilový průmysl se v poslední době potýká s řadou problémů, které kromě klesající poptávky a rostoucí konkurence z Číny zahrnují rovněž vysoké výrobní náklady a komplikace při přechodu k elektromobilům. Evropští spotřebitelé se zdráhají dražší elektromobily kupovat, a to mimo jiné kvůli obavám z nedostatečné infrastruktury pro jejich dobíjení.
Problémy německého automobilového průmyslu podle agentury Reuters demonstruje například nedávné varování německého automobilového koncernu Volkswagen, že by mohl poprvé v historii přikročit k uzavírání závodů v Německu.
Zdroj: ČTK