US MARKETOtevírá za: 12 h 24 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Majitel luxusní značky Louis Vuitton zaznamenal slabší hospodářské výsledky, ale prokázal odolnost

Francouzský konglomerát LVMH, známý především svou luxusní značkou Louis Vuitton, nedávno reportoval za třetí čtvrtletí roku 2024 prudký pokles tržeb v Asii. To vyvolalo obavy o náladu tamních spotřebitelů, zejména na důležitém čínském trhu. Nepříznivé hospodářské výsledky zasáhly nejen akcie LVMH, ale i dalších evropských prodejců luxusního zboží. Vzhledem k přetrvávajícím obtížným hospodářským podmínkám na klíčových trzích však situace nemusí být tak nepříznivá, jak se na první pohled zdá.

Společnost LVMH zveřejnila výroční zprávu shrnující tržby za třetí čtvrtletí i za posledních devět měsíců roku 2024, z níž vyplývá, že v posledním čtvrtletí došlo k organickému poklesu tržeb o 3 % na 19,08 miliardy eur, přičemž slabší výsledky společnost přičítá především nedostatečné kupní síle v Asii. Zatímco na japonském trhu došlo ke zpomalení růstu tržeb zejména kvůli silnějšímu jenu, který znevýhodnil zahraniční zákazníky při nákupech, ve zbytku Asie se tržby snížily až o 16 %. Firma zdůrazňuje zejména pokles v Číně, protože tamní spotřebitelé začali méně utrácet za luxusní výrobky. Navzdory relativně stabilním příjmům v Evropě a USA se začaly objevovat obavy ohledně tohoto odvětví a celkové možné změny spotřebitelských preferencí. Tržby v segmentu módy a koženého zboží, který je v rámci LVMH největší, se meziročně snížily o 5 %, zatímco trh očekával půlprocentní růst.

LVMH varuje, že spotřebitelská nálada v Číně je nejhorší od začátku pandemie Covid-19. Společnost je nicméně přesvědčena, že se jí podaří situaci na tomto trhu zvrátit. V prvních devíti měsících letošního roku dosáhly celkové tržby 60,8 miliardy eur, což představuje meziroční pokles o 2 %. V segmentu parfémů a kosmetiky však došlo k 5% nárůstu tržeb a k 6% nárůstu selektivního prodeje. Vzhledem k tomu, že výsledky jsou srovnávány s obdobím, kdy tržby vykazovaly obrovská čísla po nejhorších měsících pandemie, je důležité zdůraznit, že i při těchto poklesech existuje značná odolnost vůči současné ekonomické nejistotě způsobené vysokými životními náklady, které nutí spotřebitele výrazně šetřit, a to nejen v Asii, ale i v západních zemích.

Cena akcií LVMH po zveřejnění těchto výsledků 15. října 2024 klesla o více než 4 %. Jakožto největší světový prodejce luxusního zboží ovlivnily tyto výsledky i další společnosti v odvětví, jejichž akcie rovněž klesly, ať už se jedná o majitele Gucci, Kering nebo prodejce luxusního oblečení Hermès. V pátek 18. října však přišla zpráva o lepších než očekávaných maloobchodních tržbách v Číně, která byla doprovázena vládním oznámením plánu na oživení trhu prostřednictvím stimulačních opatření ve výši více než 110 miliard USD. Ta přinesla novou vlnu optimismu mezi investory a způsobila opětovný růst akcií luxusních firem.

Nutno podotknout, že ve srovnání s obdobím bezprostředně před a po pandemii je sektor jako celek stále ve výrazných ztrátách a výše uvedená rizika pro tento segment stále přetrvávají. Od začátku roku cenné papíry LVMH oslabují o 13 %.

Zdroj: InvestingFox

Evropské akcieLuxusLVMH
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa