US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Pivovar AB InBev zvýšil ve třetím čtvrtletí hrubý zisk, objem prodeje ale klesl

Nadnárodní pivovarnická skupina AB InBev zvýšila ve třetím čtvrtletí hrubý provozní zisk (EBITDA) o 7,1 procenta na 5,42 miliardy dolarů. Výsledky ale zaostaly za očekáváním analytiků a objem prodeje klesl. Společnost současně v dnešní tiskové zprávě oznámila odkup svých akcií za dvě miliardy dolarů

Redakce IW
Redakce IW
31. 10. 2024 | 10:53
Evropské akcie

Analytici v průměru očekávali zvýšení EBITDA o 8,6 procenta. Tržby stouply o 2,1 procenta na 15,57 miliardy USD, zatímco analytici předpokládali růst o 3,4 procenta. Objem prodeje ale klesl o 2,4 procenta, prognóza analytiků počítala se snížením o 0,4 procenta.

Na svém největším trhu, kterým jsou Spojené státy, prodal AB InBev méně piva, podle analytiků si tam ale firma i tak vedla lépe, než se čekalo. Pokles zaznamenala kvůli špatnému počasí a nízké spotřebitelské poptávce také v Mexiku a v Evropě. V Číně se pak tržby snížily o 16,1 procenta a objem prodeje o 14,2 procenta.

Všichni velcí producenti piva a lihovin zaznamenali v posledních měsících nižší poptávku, zejména kvůli problémům v ekonomice, špatnému počasí a tvrdší konkurenci levnějších producentů po celém světě.

AB InBev ale mírně vylepšil svůj celoroční výhled zisku, přestože na trzích v USA, Mexiku, Evropě nebo Číně se prodává méně piva. Pivovar nyní očekává zvýšení EBITDA o šest až osm procent místo dříve uváděných čtyř až osmi procent.

AB InBev je největší výrobce piva na světě. Vznikl akvizicí amerického podniku Anheuser-Busch s belgicko-brazilským koncernem InBev. Mezi jeho značky patří americký Budweiser, mexická Corona, německé Beck's a Löwenbräu či belgické Hoeggarden, Leffe a Stella Artois. O používání značky Budweiser nicméně Anheuser-Busch vede už desítky let řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.

Zdroj: ČTK

Evropské akciePivoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio