Co si Češi představují pod pojmem drahý vánoční dárek?
Co pro vás znamená drahý dárek? A dáváte si s rodinou finanční limit, kolik má dárek stát? Nejnovější průzkum, který si zadalo Twisto, první společnost poskytující Buy Now Pay Later (BNPL) platby v Česku, odhaluje finanční přemýšlení Čechů během vánoční sezóny. Vyplývá z něj, že Češi jsou ochotni nejvíc peněz utratit za dárky pro děti, ale také, že většina z nich letos žádné velké vánoční výdaje neplánuje.
"Víme, že vánoční sezónu hodně ovlivňují finance. A proto nás zajímalo, jak o nich Češi v tuto dobu přemýšlejí," říká o výzkumu Jan Fišar, šéf marketingového týmu Twista. Podle dat z výzkumu chce většina Čechů o letošních Vánocích utratit stejně jako minulý rok nebo méně. 36 % respondentů uvedlo, že plánují utratit částku mezi 2 000 a 5 000 korun. Jen o jedno procento méně, tedy 35 % lidí, za letošní Vánoce utratí mezi 5 000 a 10 000 korun.
Největší částky utrácejí lidé za ty, kteří se na Vánoce obvykle těší nejvíc, za děti. "V tomto bodě byl poměrně velký rozdíl mezi pohlavími. To, že je nejvíc peněz stojí dárky pro děti, uvedlo ve výzkumu 65 % žen. U mužů to bylo jen 40 %. Řada mužů, konkrétně 33 %, utratí nejvíce za partnerku či partnera. Zajímavé je i porovnání, kolik procent mužů nebo žen si nejdražší dárek kupuje pro sebe. To, že nejdražší dárek dopřejí sobě, uvedlo jen jedno procento žen, zato mužů bylo téměř pět procent," říká Jan Fišar.
Když se Twisto ptalo, co si Češi představují pod pojmem “drahý dárek”, většina lidí uvedla, že jsou to věci nad 2 000 korun. 26 % lidí však považuje za drahý dárek i cokoli nad 1 000 korun, tuto odpověď nejčastěji volili mladí lidé mezi 18 a 26 lety. Poměrně velký rozdíl je u této otázky i mezi pohlavími. Pro téměř 11 % mužů představuje drahý dárek předmět, který stojí víc než 10 000 korun, stejně odpovědělo jen 7 % žen.
"Zajímalo nás také, co si lidé myslí o obálce s penězi pod stromečkem místo dárku. 68 % lidí taková varianta vánoční nadílky potěší. Jen 9 % zvolilo naprosto zamítavou odpověď," shrnuje výsledky vánočního průzkumu Jan Fišar.
Zdroj: Twisto