L'Oréal nepředpokládá výrazný dopad amerických cel, šéf společnosti zůstává optimistický
Generální ředitel společnosti L'Oréal Nicolas Hieronimus prohlásil, že ho zavedení cel ze strany USA "příliš neznepokojuje". Většina produktů, které společnost v USA prodává, je totiž vyráběna přímo v Severní Americe. Přesto připustil, že v případě nových cel na luxusní výrobky, jako jsou parfémy, se firma dokáže přizpůsobit díky cenové strategii a vývoji měnových kurzů. L'Oréal i přes globální ekonomické výzvy očekává stabilní růst zejména na americkém trhu.
Generální ředitel společnosti L'Oréal Nicolas Hieronimus uvedl, že zavedení cel na evropské zboží ze strany USA nebude mít na společnost zásadní dopad. "Většina produktů, které v USA prodáváme, se vyrábí přímo v Severní Americe," vysvětlil v rozhovoru pro CNBC. Uznal však, že některé luxusní produkty, jako například parfémy, jsou do USA stále exportovány z Evropy.
"Momentálně na tuto kategorii neplatí žádná cla," řekl Hieronimus. "Pokud by se to změnilo, přizpůsobíme se. Máme cenovou flexibilitu a zároveň zde hraje roli měnový efekt – dolar je silnější." Dodal, že clo lze zvládnout, "pokud se situace nezvrhne v globální obchodní válku".
Jeho vyjádření přichází krátce poté, co prezident Donald Trump oznámil 25% cla na dovoz z Kanady a Mexika a 10% sazby na čínské zboží, přičemž naznačil možné zavedení cel i na evropské produkty. Tyto kroky jsou součástí snahy o snížení obchodního deficitu USA.
L'Oréal, majitel značek jako Maybelline, Garnier nebo La Roche-Posay, v roce 2024 překonal celkový růst trhu s kosmetikou, který se začal stabilizovat po pandemických letech. Přesto společnost zaostala za očekáváním v posledním čtvrtletí, kdy její srovnatelné tržby vzrostly o 2,5 %, což znamenalo zpomalení oproti předchozímu kvartálu.
Tržby v USA byly slabší, přičemž nezmírnily pokles poptávky v Číně. Hieronimus však zůstává optimistický ohledně růstu v Severní Americe. "Základní ekonomické faktory v USA jsou stále příznivé," uvedl. "Máme pouze 30% podíl na trhu, což znamená, že nejde jen o růst celkového trhu, ale i o naši schopnost získat nové zákazníky."
Zdroj: CNBC