Výrobce koření McCormick nesplnil odhady zisku, vyšší náklady srazily výsledky
Americká společnost McCormick v prvním čtvrtletí zaostala za očekáváním analytiků ohledně zisku, a to kvůli rostoucím výdajům na propagaci a slevám, které nezvýšily poptávku podle plánu. Akcie firmy v předburzovním obchodování úterní seance klesly o zhruba 3 %.
Firma vykázala upravený zisk 60 centů na akcii, zatímco analytici oslovení agenturou LSEG očekávali v průměru 64 centů.
Celkové tržby činily 1,61 miliardy dolarů, což odpovídá očekávání trhu, nicméně vyšší marketingové náklady a promoční slevy nedokázaly přilákat dostatek zákazníků zpět. V klíčovém spotřebitelském segmentu vzrostly objemy meziročně o 2,6 %, ale průměrné ceny klesly o 1,4 %, zatímco před rokem ještě rostly o 3 %.
Společnost, která mimo jiné vyrábí pálivou omáčku Cholula, reagovala na klesající poptávku snižováním cen a zvýšením investic do marketingu. Přesto se ukazuje, že spotřebitelé zůstávají opatrní, a to i u základních potravin, kvůli očekávanému růstu inflace spojenému s celní politikou prezidenta Donalda Trumpa a probíhající obchodní válkou.
McCormick potvrdil svůj celoroční výhled a uvedl, že plánuje kompenzovat dopady amerických cel na čínské zboží cílenými úsporami a cenovou strategií. Zároveň ale firma upozornila, že aktuální prognóza nezohledňuje případné dodatečné celní zásahy v roce 2025, neboť jejich konkrétní dopad je zatím nejistý.
Zdroj: Reuters