Spotify očekává růst uživatelů a předplatitelů nad odhady, provozní zisk však zaostává
Společnost Spotify v úterý oznámila, že v druhém čtvrtletí očekává vyšší počet měsíčně aktivních uživatelů i prémiových předplatitelů, než předpokládají analytici. Společnost těží z rostoucí poptávky po audioslužbách a rozšiřuje využití funkcí umělé inteligence. Provozní zisk však zůstává pod odhady kvůli vyšším mzdovým nákladům.
Spotify očekává, že počet měsíčně aktivních uživatelů v druhém čtvrtletí dosáhne 689 milionů, což je nad průměrným odhadem 684,9 milionu podle dat LSEG. Prémiových předplatitelů by mělo být 273 milionů, tedy rovněž nad odhadem 271,5 milionu.
Na straně provozního zisku však Spotify předpokládá výsledek 539 milionů eur pod tržními očekáváními 557,5 milionu eur. Firma uvedla, že na zisk negativně doléhají vyšší mzdové odvody spojené s platy a zaměstnaneckými benefity v některých zemích. Tyto náklady ovlivnily také výsledky za první čtvrtletí.
"Základní data v tuto chvíli vypadají velmi zdravě. Zapojení uživatelů je vysoké, míra udržení zákazníků je silná a díky našemu freemium modelu mají lidé flexibilitu s námi zůstat i v době nejistoty," uvedl generální ředitel Spotify Daniel Ek. "Krátkodobě může být situace kolísavá, ale v dlouhodobém horizontu máme důvěru."
Za první čtvrtletí Spotify oznámila 12% meziroční nárůst prémiových předplatitelů na 268 milionů, čímž překonala očekávání 265,3 milionu. Celkový počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl 678 milionů nad odhadem 671,9 milionu.
Tržby vzrostly o 15 % na 4,19 miliardy eur, což bylo těsně pod odhadem 4,20 miliardy. Pro druhé čtvrtletí Spotify očekává výnosy 4,3 miliardy eur, což odpovídá tržnímu konsenzu.
Zdroj: Reuters