US MARKETZavírá za: 2 h 41 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META-0,92 %
TSLA+4,72 %
AAPL+0,53 %

Ferrero chce dobýt USA, mění Nutellu na americký způsob

Italsko-lucemburský cukrovinkový gigant Ferrero představuje inovace navržené speciálně pro americký trh. Novinky jako Nutella s arašídy, čtvercová Ferrero Rocher a Tic Tac s příchutí Dr Pepper mají pomoci společnosti dále růst v USA, kde již drží třetí příčku mezi výrobci sladkostí.

Ferrero North America oznámilo zásadní inovace ve svém portfoliu, jejichž cílem je zaujmout americké spotřebitele a posílit svou pozici na tamním trhu. Před zahájením veletrhu Sweets and Snacks Expo firma odhalila novinky jako Nutella Peanut s praženými arašídy, čtvercovou verzi bonbonu Ferrero Rocher v pěti příchutích či Tic Tac s příchutí Dr Pepper. Zároveň uvedla, že připravuje i produkty jako Butterfinger Marshmallow nebo Crunch White.

Ferrero, založené v Itálii a nyní sídlící v Lucembursku, výrazně investuje do expanze v USA. Během posledního desetiletí koupilo značky jako Fannie May, Ferrara, americkou část cukrovinek Nestlé a výrobce zmrzliny Halo Top. Díky těmto akvizicím se Ferrero stalo třetím největším výrobcem cukrovinek v USA, hned za Hershey a Mars.

Podle prezidenta a obchodního ředitele Ferrero North America Michaela Lindsayho chce firma své globální značky přiblížit americkým chutím a očekáváním. "Musíte je poameričtit, abyste získali další úroveň oblíbenosti," uvedl. Novinky jako Nutella Peanut se podle něj pravděpodobně rozšíří i do zahraničí, zejména do oblastí s vysokou spotřebou Nutelly jako je Saúdská Arábie.

Ferrero investuje 75 milionů dolarů do výroby Nutella Peanut ve své továrně v Illinois. Rozšiřuje také závod v kanadském Ontariu, kde se budou vyrábět nové Ferrero Rocher Squares a Nutella Biscuits. Firma navíc pěstuje vlastní lískové oříšky v Oregonu, aby posílila lokalizaci dodavatelského řetězce.

S růstem výrobní kapacity souvisí i plány na masivní marketingové kampaně. Lindsay naznačil, že Ferrero bude poprvé vidět v největších sportovních událostech světa, včetně Super Bowlu a Mistrovství světa ve fotbale v roce 2026.

Ferrero aktuálně zaměstnává v USA přes 5 000 lidí, což je více než šestinásobek oproti stavu před deseti lety. Firma za poslední fiskální rok zaznamenala růst obratu o 8,9 %, zatímco její americká divize vzrostla o 3,4 %.

Zdroj: CNBC

InvesticeItáliePotravinySpojené státy americké (USA)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa