Ferrero chce dobýt USA, mění Nutellu na americký způsob
Italsko-lucemburský cukrovinkový gigant Ferrero představuje inovace navržené speciálně pro americký trh. Novinky jako Nutella s arašídy, čtvercová Ferrero Rocher a Tic Tac s příchutí Dr Pepper mají pomoci společnosti dále růst v USA, kde již drží třetí příčku mezi výrobci sladkostí.
Ferrero North America oznámilo zásadní inovace ve svém portfoliu, jejichž cílem je zaujmout americké spotřebitele a posílit svou pozici na tamním trhu. Před zahájením veletrhu Sweets and Snacks Expo firma odhalila novinky jako Nutella Peanut s praženými arašídy, čtvercovou verzi bonbonu Ferrero Rocher v pěti příchutích či Tic Tac s příchutí Dr Pepper. Zároveň uvedla, že připravuje i produkty jako Butterfinger Marshmallow nebo Crunch White.
Ferrero, založené v Itálii a nyní sídlící v Lucembursku, výrazně investuje do expanze v USA. Během posledního desetiletí koupilo značky jako Fannie May, Ferrara, americkou část cukrovinek Nestlé a výrobce zmrzliny Halo Top. Díky těmto akvizicím se Ferrero stalo třetím největším výrobcem cukrovinek v USA, hned za Hershey a Mars.
Podle prezidenta a obchodního ředitele Ferrero North America Michaela Lindsayho chce firma své globální značky přiblížit americkým chutím a očekáváním. "Musíte je poameričtit, abyste získali další úroveň oblíbenosti," uvedl. Novinky jako Nutella Peanut se podle něj pravděpodobně rozšíří i do zahraničí, zejména do oblastí s vysokou spotřebou Nutelly jako je Saúdská Arábie.
Ferrero investuje 75 milionů dolarů do výroby Nutella Peanut ve své továrně v Illinois. Rozšiřuje také závod v kanadském Ontariu, kde se budou vyrábět nové Ferrero Rocher Squares a Nutella Biscuits. Firma navíc pěstuje vlastní lískové oříšky v Oregonu, aby posílila lokalizaci dodavatelského řetězce.
S růstem výrobní kapacity souvisí i plány na masivní marketingové kampaně. Lindsay naznačil, že Ferrero bude poprvé vidět v největších sportovních událostech světa, včetně Super Bowlu a Mistrovství světa ve fotbale v roce 2026.
Ferrero aktuálně zaměstnává v USA přes 5 000 lidí, což je více než šestinásobek oproti stavu před deseti lety. Firma za poslední fiskální rok zaznamenala růst obratu o 8,9 %, zatímco její americká divize vzrostla o 3,4 %.
Zdroj: CNBC